Svend Morten Voldsrud, leder for Fagforbundets forhandlingsdelegasjon.

Brudd i statsoppgjøret

LO Stat, som Fagforbundet er en del av, brøt i dag forhandlingene med staten i årets lønnsoppgjør.

23. mai blir den nye pensjonen klar.

Vil ha et rettferdig trygdeoppgjør

Fagforbundet mener at kjøpekraften for alle pensjonister må økes. – Årets trygdeoppgjør er av avgjørende betydning for å sikre en rettferdig og verdig tilværelse for pensjonister og uføre i vårt samfunn, sier Fagforbundets leder, Mette Nord.

ENIGE: Andreas Huuse Vaagen, selskapstillitsvalgt og Kristoffer Gromsrud, daglig leder i Bring Courier & Express.

Enighet om lønnsoppgjøret for ansatte i Bring Courier & Express

Fagforbundet Post og finans har framforhandla et godt resultat i årets hovedoppgjør.

Fagforbundet og nestleder Odd Haldgeir Larsen har nå over 410 000 medlemmer i ryggen.

Medlemmene strømmer til Fagforbundet

Fagforbundet har passert 410.000 medlemmer. – Mange opplever at de har fått dårligere råd og ser at det er viktig å stå sammen, sier nestleder Odd Haldgeir Larsen.

Fagforbundet Post og finans leverte sitt første krav 24. april.

Enighet i lønnsoppgjøret i Posten Bring AS

Fagforbundet har blitt enig med Posten Bring AS om hovedoppgjøret 2024. Resultatet er i tråd med frontfagets ramme, og har en lavlønnsprofil.

ENIGE: Rebekka Sophie Torp, selskapstillitsvalgt i Bring Home Delivery og Mikael Albertsson, daglig leder.

Godt oppgjør for ansatte i Bring Home Delivery

Partene i lønnsoppgjøret for Bring Home Delivery er enige om hovedoppgjøret 2024.

Fagforbundet er nøgd med at unge søkjer seg til helsesektoren.

Gode søkjartal til helsefagleg høgare utdanning

Høge søkjartal til helsefaglege fagskuleutdanningar og auke i søkjarar med sjukepleie på fyrste plass.

Leder av OSA, Ola Floberg, t.v

Enighet i lønnsoppgjøret i Sporveien

Natt til 26. april ble det enighet i lønnsoppgjøret mellom Sporveien og Oslo Sporveiers Arbeiderforening, med et generelt tillegg til alle på 25 000 kroner.

t.v Mari Røsjø, leder for Fagforbundet Teater og Scene

Ingen enighet i oppgjøret for Den Norske Opera & Ballett

Etter en lang dag med bistandsforhandlinger på Den Norske Opera & Ballett 23. april var det ikke mulig å komme til enighet. Forhandlingene går derfor videre til såkalt fase 3, hvor de sentrale partene, LO Stat og Spekter, vil lede forhandlingene.