Nyheter

Nora Hagen i Fagforbundets forhandlingsavdelingen (til venstre) og Helene Skeibrok, nestleder i Fagforbundet.

Enighet om sosiale bestemmelser i sykehusene

Fagforbundet og Spekter helse er enige om å videreføre avtalen om sosiale bestemmelser. Det nedsettes partssammensatte grupper som arbeider videre med tema som ammefri og yrkesskade.

Geir Inge Kirkestuen, daglig leder i Bring Før7 og Cathrine Ertsås, nestleder i Fagforbundet Post og finans, signerer avtalen.

Enighet om lønnsoppgjøret for ansatte i Bring Før7

Fagforbundet Post og finans har framforhandla et godt resultat i årets hovedoppgjør.

Vant over omsorgsgigant - nå får de millionerstatning

I ukens episode av podkasten «Hele laget» møter du omsorgsarbeider Ken Schjøllert Mostue Rogstad, som er en av 184 saksøkere som har vunnet frem i kampen mot omsorgsgiganten Stendi.

Mette Nord, leder i Fagforbundet under KS-forhandlingene.

Enighet i kommuneoppgjøret – godt resultat for alle

Det er enighet i lønnsoppgjøret i kommunesektoren for LO Kommunes medlemmer. – Hele laget har fått et godt oppgjør, sier LO Kommunes leder, Mette Nord.

Kom ikke til enighet i denne runden: Forhandlingsdelegasjonen for LO Kommune Oslo. I midten foran; Per Egil Johansen, leder for LO kommune Oslo.

Brudd i forhandlingene i Oslo kommune

I 23-tida ble det klart at partene ikke klarte å komme til enighet i denne runden, og oppgjøret i Oslo kommune går nå til mekling.

Mette Nord på talerstolen under Fagforbundets landsmøte i 2022.

Mette Nords 1. mai tale hjemme i Grenland

Fagforbundets leder Mette Nord dro rett fra forhandlinger i Oslo til Porsgrunn for å holde 1. mai tale hjemme i Grenland. I talen la hun stor vekt på at vi er en del av en større internasjonal bevegelse og at arbeidsfolk må stå sammen i tida framover.

Svend Morten Voldsrud, leder for Fagforbundets forhandlingsdelegasjon.

Brudd i statsoppgjøret

LO Stat, som Fagforbundet er en del av, brøt i dag forhandlingene med staten i årets lønnsoppgjør.

23. mai blir den nye pensjonen klar.

Vil ha et rettferdig trygdeoppgjør

Fagforbundet mener at kjøpekraften for alle pensjonister må økes. – Årets trygdeoppgjør er av avgjørende betydning for å sikre en rettferdig og verdig tilværelse for pensjonister og uføre i vårt samfunn, sier Fagforbundets leder, Mette Nord.

ENIGE: Andreas Huuse Vaagen, selskapstillitsvalgt og Kristoffer Gromsrud, daglig leder i Bring Courier & Express.

Enighet i lønnsoppgjøret for ansatte i Bring Courier & Express