Nye grep for bedre sykehus

Helseminister Jonas Gahr Støre har invitert Fagforbundet til å delta i et prosjekt som skal kartlegge omfanget av rapportering i spesialisthelsetjenesten.

03.03.2013 av Seksjon helse og sosial
Sist oppdatert: 06.03.2013

Fagforbundet har lenge påpekt at våre medlemmer sier det er for mye dokumentpleie – som går på bekostning av pasientpleie. Målsettingen er å slutte med unødvendig rapportering, og Fagforbundet er glad for å medvirke til dette.

Helseministeren har også invitert til samarbeid om utvidet åpningstid i sykehusene. Fagforbundet deltar i arbeidet, og peker særlig på oppgavefordeling mellom personellgruppene som sentralt virkemiddel.

Den 30. januar la Støre fram ”ti nye grep for bedre sykehus”. Fagforbundet er positive til forslagene, og særlig til Støres fokus på bedre bruk av personell og utstyr i sykehusene.