Godkjenningsordning av veiledere

Fagforbundet opprettet tverrfaglig godkjenningsordning av veiledere i 1999. Seksjon helse og sosial viderefører ordningene for medlemmene i seksjonen med endring av kriterier fra 01.05.09.

30.08.2000 av SHS
Sist oppdatert: 30.08.2012

Godkjenningsordningen er systematisk, sammenhengende og prosessrettet, der det legges hovedvekt på å tilegne seg en veiledningsmetode som skal fremme læring for individet og bidra til å utvikle arbeidsplassen som læringsarena. En skal bli bevisst på hvordan en bruker seg selv i en veiledingsprosess. Samtidig er det viktig at den enkelte får mulighet til å dyktiggjøre seg selv innenfor sin profesjon/fagområde. Fagforbundet legger vekt på tverrfaglig respekt og samarbeid både overfor aktuelle brukergrupper og arbeidskolleger som veiledes.

I linkene under finner du mer utfyllende informasjon, kriterier og søknadsskjema

Kriterier for Fagforbundet, Seksjon helse og sosial sin godkjenningsordning for veiledere

Søknadsskjema for å bli godkjent veileder

Kriterier og søknadsskjema for forhåndsgodkjenning av kurs/undervisningsopplegg