Nytt om navn

17.01.2024 av Martine Grymyr
Sist oppdatert: 18.01.2024

Anne Otterbekk komme fra jobben som nestleder i Fagforbundet Viken, til å være ny leder av Fagforbundet Østfold. Lloyd Forbes er ny nestleder. Hun har fram til nå vært nestleder i yrkesseksjon helse og sosial i Fagforbundet Viken.

I Akershus er Marie Brattgjerd ny leder. Hun kommer fra rollen som leder av Fagforbundet Vestby. Erik Fjeldstad Næss har gått fra å være ungdomstillitsvalgt i Viken, til å bli ny nestleder i Akershus.

Fagforbundet Buskerud har også fått nytt styre. Her har Mette Asmyhr fått ledervervet, etter å ha vært leder for yrkesseksjon kontor og administrasjon i Fagforbundet Viken. Jan Denné er ny nestleder i Fagforbundet Buskerud. Han har fram til nå vært regionsekretær i Viken.

Ny leder av Fagforbundet Telemark, er Marianne Nilsen Skjønstad. Hun har fram til nå være leder av Fagforbundet Vestfold og Telemark.

Fagforbundet Telemark har også ny nestleder. Den oppgaven tar Kenneth Solheim, som forlater posten som opplæringsansvarlig i Vestfold og Telemark.

I nabofylket har John-Ole Engnes tatt over rollen som leder av Fagforbundet Vestfold. Han forlater vervet som nestleder i Vestfold og Telemark. Hilde Sørdalen er nyvalgt nestleder i Vestfold. Hun har fram til årsskiftet vært leder og hovedtillitsvalgt i Fagforbundet Tønsberg.

Svein Are Edøy er ny seniorrådgiver ved kompetansesenteret i Troms og Finnmark. Han er ny i fagbevegelsen, men har hatt mange verv i ulike lag og foreninger, og kommer fra stillingen som jurist på HR avdelingen ved Universitetet i Tromsø.