Forsiden

Sist oppdatert: 21.02.2024

Hovedoppslag:

Kampen om arbeidstøyet

Hva slags sko og klær trengs for å holde ute smitte og kulde på jobb? Og tar arbeidsgiver regninga? Arbeidsfolk i Kommune-Norge får ulik støtte til arbeidstøy. Urettferdig, mener tillitsvalgte i Fagforbundet.

Flere henvisningssaker:

1. Fagforbundet tar av på TikTok

På få måneder har Fagforbundets TikTok-videoer blitt sett av millioner av unge potensielle medlemmer. Med fengende klipp om rettigheter i arbeidslivet er målet å verve enda flere unge til forbundet.

2. Ut og verve unge

Det er messetid, tid for Norges største utdanningsmesse. Midt i mengden av unge på let etter karrierevei, står Fagforbundets Marcus Svensson Oterholm. Den nokså ferske lederen av ungdomsutvalget i Akershus ser gode vervemuligheter i den tettpakkede hallen.

3. Kroner, ikke prosenter

Hvorfor ønsker Fagforbundet at lønnstillegg gis i kroner i stedet for prosent? Det nærmer seg raskt et nytt tariffoppgjør, og som alltid er vi opptatt av at lønnspotten blir rettferdig fordelt. Vi ser nærmere på det evigaktuelle spørsmålet – kroner eller prosent.