Forsiden

Sist oppdatert: 30.04.2024

Hovedoppslag:

Vervemesterne

Fagforbundets vervemestere går fra arbeidsplass til arbeidsplass, fra Agder i sør til Finnmark i nord. Vi ble nettopp mer enn 410 000 medlemmer. Hurra! Takk til alle våre tillitsvalgte som bruker timene, dagene og ukene sine på å gjøre forbundet vårt enda sterkere! Og vervemulighetene fortsetter. Det er spesielt gode muligheter før og under lønnsoppgjørene, rapporterer Charlotte Jonskås og Filip Nilsson fra Telemark.

Flere henvisningssaker:

1. Ja, du kan leve av pensjonen din

Medlemmene kan fint leve av den pensjonen de får, melder Fagforbundets pensjonseksperter. Hvordan slår pensjonen ut for medlemmene etter at Stortinget nylig landet et pensjonsforlik? Når kan du gå av og hva sitter du igjen med? Vi har satt opp noen eksempler så du lettere kan forstå hva som venter i livet etter arbeidslivet.

2. Fagbevegelsen vs Tesla

Det svenske fagforbundet IF Metall streiker for tariffavtale for sine medlemmer, men Tesla stritter imot. Det har utløst sympatiaksjoner i Danmark, Finland og Norge – og nå stilles det spørsmål ved Oljefondets rolle, siden de har investert tungt i Tesla-aksjer.

3. Podkast

Tekst, tekst, tekst.....