Temakveld Traumebevist omsorg.

Barn

Barn (Foto: X)

Fagforbundet Nordland yrkesseksjonen Kirke, Kultur og oppvekst inviterer til temakveld 29 oktober 2024 klokka fra klokka 18.00-20.00.

01.10.2024 av Guro Myklebust
Sist oppdatert: 01.10.2024

Foreleser er Maria Skogly er utdannet familieterapeut, spesialpedagog og er i tillegg sertifisert Marte Meo terapeut. Hun har videreutdanning i psykisk helse i svangerskap og barseltid.

Maria har lang erfaring fra spesialisthelsetjenesten, psykisk helse barn, samt førstelinjetjenesten innen kartlegging, tiltaks- og endringsarbeid og som privatpraktiserende terapeut, veileder og kursholder. Maria har de siste 15 årene jobbet med barn og familier med kompleks problematikk.

Maria vil forelese om Traumebevisst omsorg.

I hverdagen møter vi barn som er redde, sinte, utagerende og unnvikende – hva kan være grunnen til at noen barn har en mer utfordrende atferd enn andre. Her får du grunnleggende innføring i ulike typer traumer. Hva vil det si å være traumatisert og hvordan påvirker det barnet? Hvilke symptomer skal du se etter, og hva kan være årsaken? Hva skjer med hjernen – som ikke bare påvirkes, men også formes av traumatiske opplevelser? Og hvordan kan vi som voksne hjelpe barn med følelsesregulering? Når er barnet tilgjengelig for tiltak som bidrar til trygghet, tilknytning og relasjon?

Kursholder gir tips og råd om enkle, praktiske øvelser som kan hjelpe barnet med selvregulering. Du får også kunnskap om hvordan du som voksen kan være motivator og samarbeidspartner i barnets hverdag.

Møtet blir på teams, når du er påmeldt vil du få tilsendt teams lenke.

For å melde deg på kurset, så benytter du denne linken:

Temakveld, Traumebevisst Omsorg (provisoevent.no)

Håper vi sees på teams.

MVH