Her er vinnerne av sommerens fotokonkurranse!

Mange fine sommerglimt fra Fagforbundets sekkefoto-konkurranse på facebook i sommer. (Foto: Fagforbundet)

I sommer hadde Fagforbundet en uhøytidelig fotokonkurranse på Facebook, hvor oppfordringen var å legge ut fine bilder hvor Fagforbundet-sekken var godt synlig. Det viste seg umulig å plukke ut bare én vinner, så til slutt var det tre bidrag som stakk av med hver sin premie - en splitter ny Fagforbundet-sekk.

02.10.2024
Sist oppdatert: 03.10.2024

I sommer oppfordret vi alle som følger Fagforbundet på Facebook om å sende oss deres fineste "Fagforbundet-sekke-bilder" i kommentarfeltet.

Imponerende samling bilder

Og det flommet virkelig over av utrolig fine bilder! Fagforbundet-sekken har virkelig fått reist, både utenlands og i Norge.

Juryen bestod av informasjonsavdelingen i Fagforbundet, som også er administratorer på Fagforbundets Facebookside. Vi fikk inn flere hundre bilder, og jobben med å kåre én vinner ble veldig vanskelig. Til slutt måtte vi rett og slett utvide pallen, og tre vinnere ble kåret.

Kriteriet var først og fremst at sekken skulle være godt synlig. Utover det har vi sett etter bildene som viser sommer og glede. Etter en knallhard utvelgelsesprossess var det tre bilder som sto igjen.

Vinner 1: Salt sjø

Vinner i fotokonkurransen fagforbundet-sekken
I dette bildet kunne vi lukte fjære, sjø og sommer. Pluss for morsom komposisjon hvor sekken kommer godt fram. (Foto: Elisabeth)

Vinner 2: Glede, humør og samhold

Vinner i fotokonkurransen fagforbundet-sekken
Vi aner ikke hvor de er, men dette bildet ble samtlige i forsamlingen glad av å se på! (Foto: Monica)

Vinner 3: Sensommer og matauk

Vinner i fotokonkurransen fagforbundet-sekken
Et vakkert stilleben som gjør deg blå på tenna og forteller historien om sensommer-aktiviteter som kan nytes fra fryseren gjennom en lang vinter. (Foto: Heidi)

Elisabeth, Heidi og Monica kan vente seg en sekk i posten!

Hederlige omtaler

Det kom som nevnt inn veldig mange fine bilder: Spreke medlemmer på lengre fotturer, medlemmer til vanns og til sjøs, på flyplasser og togstasjoner, underveis og vel framme, på fisketur, i fjellheimen, på jobb, inne i grotter, i storbyer rundt om i verden, i Syden, på landet, med og uten kjærester, venner og familie.

Juryen var såpass imponert over alle bildene som kom inn at vi må ta med noen hederlige omtaler også, som var med i siste runde men som ikke nådde helt til topps. Bildene representerer bredden i hva sommer og ferie kan være for Fagforbundets medlemmer.

Smelt - bamse på tur (foto: Gunhild)

Hederlig omtale i fotokonkurransen fagforbundet-sekken

Flyter på idyll (foto: Kristin)

Hederlig omtale i fotokonkurransen fagforbundet-sekken

Ei hand å holde i (foto: Grethe)

Hederlig omtale i fotokonkurransen fagforbundet-sekken

Stort forbund - stort tre (foto: Dag)

Hederlig omtale i fotokonkurransen fagforbundet-sekken

Svimlende høyder (foto: Jeanette)

Hederlig omtale i fotokonkurransen fagforbundet-sekken

Sekk under Big Ben (Foto: Sæbjørn)

Hederlig omtale i fotokonkurransen fagforbundet-sekken

Åpne landskap (Foto: Tina)

Hederlig omtale i fotokonkurransen fagforbundet-sekken

Syden - say no more (Foto: Bjørg)

Hederlig omtale i fotokonkurransen fagforbundet-sekken

Tusen takk til alle som delte glimt fra sommeren sin!