Ep. 20: Slik har de fått til tillitsreform i Våler kommune

Fra venstre: Helene Skeibrok, nestleder Fagforbundet, Monica Anderson, hovedtillitsvalgt i Våler og Moss kommune, Unn West, kommunalsjef Våler kommune og Ingrid Wergeland, rådgiver informasjonsavdelingen Fagforbundet. (Foto: Lars Helgerud)

Hva er egentlig tillitsreform, og hvordan har det endret arbeidshverdagen til de som jobber i barnehager i Våler kommune i Østfold? Svaret får du i ukas episode av Hele laget!

15.10.2024
Sist oppdatert: 18.10.2024

I ukens podkast har vi besøk av Unn West, som er kommunalsjef i Våler, og Monica Anderson, som er hovedtillitsvalgt Våler og Moss kommune. Der har de fått i gang en tillitsreform i barnehagene. Her deler de hva som har gått bra og utfordringer som har oppstått underveis.

– Vi ønsker økt innflytelse og medbestemmelse på arbeidsplassen og at de ansatte skal få tid og tillit til å få en bedre barnehagehverdag. Det har vært fokuset for å gå i gang med reformen, sier tillitsvalgt Monica Anderson.