Fagforbundet når millioner på TikTok
Hvem hadde trodd at Fagforbundet skulle gå viralt på TikTok?
24.10.2024
av
Informasjonsavdelinga
Sist oppdatert: 24.10.2024
22 millioner avspillinger, 1,2 millioner likerklikk og over 70.000 følgere. Fagforbundet har på kort tid blitt en av de største profilene på TikTok.
– Viktigere enn tallene er publikummet vi har nådd. Målgruppa på 15 til 25 år har tidligere vært krevende å nå gjennom andre kanaler, forteller kommunikasjonssjef i Fagforbundet, Kjell-Erik Kallset.
Fagforbundet ser også en økning i interessen blant unge som ønsker å melde seg inn.
– Ved å møte de unge der de er, har vi ikke bare økt vår egen synlighet, men også bidratt til en større bevissthet rundt rettigheter i arbeidslivet, Fagforbundets politikk og interesse for medlemskap i Fagforbundet, fastslår Kallset.
Mange fine tilbakemeldinger
Videoene handler om alt fra hva du har krav på som ung arbeidstaker, til saker som Fagforbundet er opptatt av.
Ingrid Myhr er rådgiver i informasjonsavdelingen og den som står foran kamera på de små filmsnuttene. Hun er overrasket og glad for engasjementet.
– Jeg er positivt overrasket over alle de fine tilbakemeldingene vi får. Det viser at det vi gjør virkelig betyr noe for unge, og det inspirerer oss til å lage mer godt innhold, sier Myhr.
Her kan du ta en titt på det som legges ut