Brudd i forhandlingene i Virke Boligbyggerlag

Det ble brudd i forhandlingene i Virke Boligbyggerlag.

Fagforbundets forhandlingsdelegasjon. Fra venstre: Svend Morten Voldsrud fra arbeidsutvalget i Fagforbundet, Trine Schønberg fra Kirkens bymisjon og Rune Mathiassen, leder for Kompetansesenteret i Vestfold og Telemark.

Enighet om fire avtaler for ansatte innen helse og utdanning i Virke

Det er enighet i forhandlingene om avtalene i Virke HUK-oppgjøret som har tilknytning til kommunesektoren og Spekter helse. Virksomheter med tilknytning til statlig sektor er utsatt i påvente av den pågående konflikten i Staten.

Svend Morten Voldsrud, medlem i Fagforbundets arbeidsutvalg

Lønnsforhandlingene for helse- utdanning kultur er i gang

I dag, mandag 17. juni starter lønnsforhandlingene i årets lønnsforhandlinger med Virke om helse-, utdanning- og kulturområdet (HUK).

F.v: Karianne Hansen Heien, Arne Løseth, Therese Løvseth, Tanja Furberg Oseth, Ann Kristin Hartvigsen, Britt Øyen

Enighet i lønnsoppgjøret for brukerstyrte assistenter (BPA)

Det er enighet mellom Fagforbundet og Virke i lønnsoppgjøret for brukerstyrte assistenter, BPA.

helsesekretær bak en skjerm

Lønnsoppgjøret for Virke - legesentre er i havn

30. oktober kom Fagforbundet til enighet med Virke i mellomoppgjøret for ansatte i legesentre, med et resultat på nivå med kommunesektoren. Se oppdatert lønnstabell.

Mellomoppgjøret 2023 er i havn for blant andre barnehageansatte i Virke HUK.

Godt resultat i oppgjøret for helse, kultur og utdanning (Virke HUK)

Fagforbundet og Virke kom mandag 19. juni til enighet i forhandlingene om alle avtalene i Virke HUK-oppgjøret. Resultatet er i hovedsak i tråd med korresponderende avtaler i kommunal og statlig sektor samt helseforetakene.

Steinar Krogstad, 2. nestleder i LO.

Lønnsforhandlingene mellom LO og Virke

8. mai starter lønnsforhandlingene mellom LO og Virke for medlemmer i en lang rekke handelsbedrifter. Det er satt av to dager til forhandlingene.

Ferdig resultat blant annet for ansatte i ideelle barnehager.

Hele Virke HUK oppgjøret er ferdigforhandlet

Mandag 14. november ble det avholdt forhandlinger om de gjenstående avtalene i Virke HUK-oppgjøret. Det er snakk om avtaler som har lønnsstruktur lignende kommunal sektor. Resultatet er langt på vei likelydende med resultatet for kommunalt ansatte.

gruppe elever får omvisning på museum

Enighet i første del av forhandlingene i HUK-oppgjøret

Fagforbundet og Virke er kommet til enighet i første del av forhandlingene i HUK-oppgjøret.

Illustrasjonsfoto.

LO godkjente resultatet i tariffoppgjøret for kinoansatte

Fagforbundet og Virke fant en løsning på årets tariffoppgjør for kinoansatte etter mekling 15. juni. Nå har LO godkjent resultatet, på tross av et knapt nei-flertall i uravstemningen blant medlemmene.

Forhandlingsdelegasjonen til Fagforbundet i meklingen for landsoverenskomst for kinoer, hovedoppgjøret i 2022. F.v.: Pål Skarsbak, Karianne Hansen Heien, Stian Bryde-Erichsen, Sheila Yndestad, Ida Nybroen og Per Georg Andersen

Ingen kinostreik - meklingen førte fram

Fagforbundet og Virke meklet seg fram til en løsning natt til torsdag 16. juni. — Vi er fornøyde med et resultat på fire prosent. Det er et godt resultat sammenlignet med resultatet i frontfaget, sier Karianne Hansen Heien, forhandlingsleder i Fagforbundet.

Mekler Kristin Rognan tar i mot forhandlingsdelegasjonene fra Virke og Fagforbundet i meklingen for landsoverenskomst for kinoer.

Mekling for ansatte i kinoene starter i dag

Fagforbundet tar i første omgang ut 72 medlemmer i Trondheim, Bergen, Oslo og Drammen dersom partene ikke klarer å mekle seg fram til en løsning innen fristen kl 24.00.

Daniel Furió Fundingsrud, forhandlingssjef for Virke, og Arne Løseth, spesialrådgiver i Fagforbundet.

Enighet i lønnsoppgjøret for brukerstyrte assistenter (BPA)

Fagforbundet har blitt enige med Virke om ny tariffavtale for BPA-assistenter. Oppgjøret fikk en ramme på linje med frontfaget.

Kan stenge Colosseum? Illustrasjonsfoto.

Kinoansatte kan gå til streik fra torsdag 16. juni

- Kinoansatte trenger en lønn det går an å leve av,  sier Karianne Hansen Heien, Fagforbundets forhandlingsleder.

Karianne Hansen Heien, forhandlingsleder i Fagforbundet og Astrid Flesland,forhandlingsleder i Virke.

Enighet i lønnsoppgjøret for Virke boligbyggelag

Fagforbundet og Virke ble i kveld enige om ny tariffavtale for boligbyggelag. Det generelle tillegget utgjør 11.800 kroner til alle omfattet av avtalen. Lokale forhandlinger gjenstår.

Fagforbundet ved Stian Bryde-Erichsen, Karianne Hansen Heien og Sheila Yndestad (tillitsvalg Bergen Kino) forhandler lønna til kinoansatte med Virke. Hovedoppgjøret 2020.

Brudd i forhandlingene for kinoansatte

Fagforbundet og Virke kom ikke til enighet i forhandlingene for ansatte i kinoer. Oppgjøret går dermed til mekling. Sentrale krav for Fagforbundet er innføring av ubekvemstillegg på kveldstid samt et godt lønnstillegg.

Enighet i Virke HUK

Fagforbundet og Virke er kommet til enighet i årets lønnsoppgjør for de fire resterende overenskomstene innenfor Virke HUK-området.

Enig for ansatte hos ideelle aktører i spesialisthelsetjenesten

Fagforbundet og Virke har forhandlet ferdig årets mellomoppgjør for overenskomst for spesialisthelsetjenesten. Resultatet er på linje med resultatet i Spekter Helse.

Karianne Hansen Heien (foran) og resten av LO-forbundenes forhandlingsdelegasjon, Virke HUK, mellomoppgjøret 2021

Enighet med Virke om tariffoppgjøret for museer, høgskoler og virksomheter med lønnsstruktur lik staten

Første del av forhandlingene i helse-, utdanning- og kulturområdet (HUK) med Virke er ferdig. Partene har kommet til enighet om et oppgjør på lik linje med oppgjøret i statlig sektor.

Snart forhandlinger med Virke om HUK-området

Årets lønnsforhandlinger med Virke om helse-, utdanning- og kulturområdet (HUK) starter 21. juni. Deler av forhandlingene er utsatt til resultat i andre områder er klart.