Søkeresultater

Søk etter innhold og arrangementer

Tilgang til KL*AR

Merkedager for yrker

Informasjon om nasjonale og internasjonale merkedager for mange av yrkesgruppene i Fagforbundet.

Takk for påmelding

Spørsmål og svar

Ofte stilte spørsmål Her finner du svar på noe det av våre medlemmer lurer på.

Stopp privatiseringa - nå er det vår tur!

Lønnsforskjeller og likelønn

I Norge har kampen for kvinners rettigheter og frihet kommet langt. Likevel tjener kvinner om lag 87 prosent av menns arbeidsinntekt. Det er en uholdbar forskjell som minsker kvinners frihet, muligheter og valg i samfunnet vårt.

Ungdomsutvalget

Fagforbundet Ung er ungdomsorganiseringen til Fagforbundet. Over 40 000 av Fagforbundets medlemmer er 30 år eller yngre - enten de er yrkesaktive, elever, lærlinger og studenter. Fagforbundet Ung består av flere hundre ungdomstillitsvalgte. Ungdommen har stemmerett i alle forbundets styrende organer.

Sektorpolitisk arbeid

Arbeidet koordineres i Fag, yrke og ungdomsavdelingen. Alle yrkesgrupper jobber i en bransje eller i en sektor. Fagforbundets sektorpolitiske enhet bistår de politiske organene i deres arbeid.

Samfunnsbedriftene

BPA

Lønn og rettigheter for brukerstyrte personlige assistenter med tariffavtale i arbeidsgiverorganisasjonen Virke

Yrker

Dyrepleiere og klinikkassistenter

Fagforbundet ivaretar dine rettigheter som dyrepleier og klinikkassistent når det kommer til lønn, arbeidsforhold og faglig utvikling. Sammen er vi sterke - bli med i dag!

Ledere

På jakt etter ledertreningsprogram for mellomledere og toppledere, se vårt program her. Fagforbundet jobber for deg som er leder, bli med i dag!

Psykisk helse og avhengighet

Yrkesside for ansatte som jobber med psykisk helse og avhengighet. Du er velkommen som medlem enten du er knytta til sykehus eller kommune, i privat eller offentlig sektor. Her finner du informasjon om Fagforbundets yrkesfaglige og yrkespolitiske arbeid på området. Informasjon om utdanning og kompetanseheving, kurs og konferanser, nyheter og yrkesbrosjyrer.

Ernæringsfagarbeidere

Fagforbundet ivaretar dine rettigheter som ermæringsfagarbeider når det kommer til lønn, arbeidsforhold og faglig utvikling. Sammen er vi sterke - bli med i dag!

Ergoterapeut

Fagforbundet ivaretar dine rettigheter som ergoterapeut når det kommer til lønn, arbeidsforhold og faglig utvikling. Sammen er vi sterke - bli med i dag!

Barsel- og barnepleie

Fagforbundet for barnepleiere. Fagforbundet jobber for at barnepleiere og ansatte i barselspleie skal ha skikkelige og trygge arbeidsvilkår.

Tannhelseutvalget la fram sin utredning

Utvalget anbefaler en universel tannhelseordning hvor «hele befolkningen gis rett til nødvendige tannhelsetjenester».

26.09.2024

Hvorfor og hvordan lage årsturnus?

Årsturnus er en ikke-rullerende arbeidsplan som kan være et godt virkemiddel for å organisere virksomheten med flere heltidsstillinger og faglig forsvarlig bemanning ut fra oppgaver og aktiviteter til enhver tid. Nå kan du laste ned eller bestille veileder for årsturnus.

Vant viktigste Leder-prisen 2024

Onsdag 25. september ble året viktigste leder-pris delt ut. Årets vinner er Anne Gundersen, enhetsleder ved Sand barnehage i Nord-Odal kommune. Med prisen Viktigste leder ønsker Skolelederforbundet å hedre dyktige ledere i oppvekstsektoren.

26.09.2024

Bekymret for fremtiden, sier du?

Helge Sporsheim, nestleder i yrkesseksjon helse og sosial i Fagforbundet, etterlyser mer engasjement rundt rekruttering av ungdom til helseyrker og rundt yrkeskonkurranser i dette innlegget i Dagens Medisin.

25.09.2024

Eg er elev/lærling. Korleis kan eg delta?

25.09.2024

Når er dei neste internasjonale konkurransane?

25.09.2024

Eg er lærar. Korleis kome i gang med yrkeskonkurransar?

Nordic Public Service Unions

25.09.2024

Streiken trappes opp på fredag

Streiken blant brukerstyrte personlige assistenter trappes ytterligere opp på fredag med ytterligere 19 ansatte som tas ut i streik.

25.09.2024

Godt arbeidsmiljø og KI hånd i hånd

Er du nysgjerrig på hvordan? Den 24. oktober kan du delta på Arbeidstilsynets hybridarrangement der de deler kunnskap og erfaring fra norsk arbeidsliv. Den er ekstra interessant for deg som er leder, verneombud eller tillitsvalgt. Les også om veilederen du kan ta i bruk i det videre arbeidet.

Personer

Mina Abrahamsen-Kveen