Søkeresultater

Søk etter innhold og arrangementer

Stopp privatiseringa - nå er det vår tur!

Lønnsforskjeller og likelønn

I Norge har kampen for kvinners rettigheter og frihet kommet langt. Likevel tjener kvinner om lag 87 prosent av menns arbeidsinntekt. Det er en uholdbar forskjell som minsker kvinners frihet, muligheter og valg i samfunnet vårt.

Tilgang til KL*AR

Merkedager for yrker

Informasjon om nasjonale og internasjonale merkedager for mange av yrkesgruppene i Fagforbundet.

Ungdomsutvalget

Fagforbundet Ung er ungdomsorganiseringen til Fagforbundet. Over 40 000 av Fagforbundets medlemmer er 30 år eller yngre - enten de er yrkesaktive, elever, lærlinger og studenter. Fagforbundet Ung består av flere hundre ungdomstillitsvalgte. Ungdommen har stemmerett i alle forbundets styrende organer.

Sektorpolitisk arbeid

Arbeidet koordineres i Fag, yrke og ungdomsavdelingen. Alle yrkesgrupper jobber i en bransje eller i en sektor. Fagforbundets sektorpolitiske enhet bistår de politiske organene i deres arbeid.

Stipend for medlemmer i Fagforbundet Post og finans

Fagforbundet Post og finans sitt utdanningsstipend skal være en hjelp til medlemmer som ønsker å videreutdanne seg. Stipendet deles ut etter søknad.

Forsikringer for medlemmer i Fagforbundet Post og finans

Styret

Flyktningleire i Libanon

Informasjon om samarbeidsprosjekt med Norsk Folkehjelp.

Yrker

Renovasjon

Yrkesside for ansatte innenfor renovasjon og avfallshåndtering/gjenvinning. Her finner du informasjon om Fagforbundets yrkesfaglige og yrkespolitiske arbeid på området, informasjon om utdanning og kompetanseheving, nyheter og yrkesbrosjyrer.

Vann og avløp

Yrkesside for vann- og avløpsansatte. Her finner du informasjon om Fagforbundets yrkesfaglige og yrkespolitiske arbeid på området, informasjon om utdanning og kompetanseheving, nyheter og yrkesbrosjyrer.

Kollektivtrafikk og transport

Fagforbundet ivaretar dine rettigheter som ansatt innenfor kollektivtrafikk og transportnår det kommer til lønn, arbeidsforhold og faglig utvikling. Sammen er vi sterke - bli med i dag!

Økonomer og revisorer

Fagforbundet jobber for deg som økonom og revisor med lønn, arbeidsforhold og faglig utvikling. Sammen er vi sterke - bli med i dag!

Barnevern

Fagforbundet ivaretar dine rettigheter som ansatt i barnevernet når det kommer til lønn, arbeidsforhold og faglig utvikling. Sammen er vi sterke - bli med i dag!

Bibliotek

Fagforbundet ivaretar dine rettigheter som ansatt i bibliotek når det kommer til lønn, arbeidsforhold og faglig utvikling. Sammen er vi sterke - bli med i dag!

NAV-ansatte

Yrkesside for kommunalt NAV-ansatte . Her finner du informasjon om Fagforbundets yrkesfaglige og yrkespolitiske arbeid for NAV-ansatte, informasjon om utdanning og kompetanseheving, nyheter og yrkesbrosjyrer.

Sykepleier

Du er velkommen som medlem enten du jobber i sykehus eller kommunen, i privat eller offentlig sektor. Bli med i et solidarisk fagforbund!

Assistent helse og sosial

Fagforbundet ivaretar dine rettigheter som assistent i helse- og sosialsektoren når det kommer til lønn, arbeidsforhold og faglig utvikling. Sammen er vi sterke - bli med i dag!

Kan KI vinne i poker?

Vi går til 6. episode av Abels tårns store serie om KI. Denne gangen testes pokereliten i duell mot KI, og vi får høre om maskinene kan lære oss noe nytt om verden. Lyttetid er 1 time og 6 minutt.

25.09.2024

En helhetlig innsats for barn og unge

Stortingsmelding 34 – En mer praktisk skole I en tid hvor skolemiljøet står overfor stadig nye utfordringer, er det avgjørende å se på hvordan vi kan forbedre læring, motivasjon og trivsel blant våre barn og unge. Stortingsmelding 34 (2023–2024) tar tak i nettopp dette, med en helhetlig tilnærming som setter eleven i sentrum og styrker laget rundt dem.

25.09.2024

Hvor viktig er egentlig barnehagen for våre politikere?

Det handler om vedtak og prioritering! Redusert makspris og videreutdanning holder ikke- Fagforbundet krever flere ansatte! Barnehagen er ikke bare et sted hvor barn tilbringer dagen mens foreldrene er på jobb. Det er en arena for læring, utvikling og sosialt samspill. Derfor er det avgjørende at vi sikrer tilstrekkelig bemanning i barnehagene.

25.09.2024

Løsning i lønnsoppgjøret for boligbyggelag

Fagforbundet og Virke kom natt til onsdag i mål med ny tariffavtale for boligbyggelag. Partene ble lost over målstreken av Riksmekleren.

Helt avhengig av BPA-hjelp

Brukerstyrte personlige assistenter streiker for første gang, og denne uka trappes den opp. Brukere og pårørende støtter streiken helhjertet, selv om det kan bety mer arbeid for familien, skriver NRK.

Fanemarkering fredag 27. sept

Velkommen til fanemarkering for våre medlemmer som jobber som brukerstyrte personlige assistenter i NHO-området!

Reisebrev frå yrkes-VM i Lyon

Lurer du på korleis det er å vere på yrkes-VM? Eskild Hustvedt gir eit innblikk.

24.09.2024

Ja til lønnsoppgjøret fra dyrepleierne

Dyrepleierne fikk en kraftig økning av minstelønn for ansatte på dyreklinikker. Resultatet er godkjent i uravstemning av medlemmene, og det er klart for lokale lønnsforhandlinger.

24.09.2024

BPA-streiken handler om lik lønn for likt arbeid

Brukerstyrte personlige assistenter (BPA) i NHO-organiserte bedrifter har hele Fagforbundet i ryggen i den historiske streiken for lik lønn for likt arbeid.

19.09.2024

Fagforbundet krever egnet arbeidstøy til alle

Nødvendig arbeidstøy til alle ansatte er en viktig likestillingssak som Fagforbundet mener bør lovfestes. Ansatte i for eksempel barnehager, SFO, og helse- og omsorgstjenester beveger seg mye og er mye ute. De trenger å holde seg varm om vinteren og de går svært lange strekninger i løpet av en arbeidsdag, og har behov for sko som reduserer belastningen på føtter og ledd.

19.09.2024

Personer