Søkeresultater

Søk etter innhold og arrangementer

Finn din ungdomstillitsvalgte

Vi hjelper deg med spørsmål om dine rettigheter i utdanning og arbeidsliv. Fagforbundets ungdomstillitsvalgte jobber for å bedre din hverdag, enten du er skoleelev, lærling, student eller arbeidstaker.

Oppgavedeling

Kontakt politikk og samfunnsavdelingen

fag

Personvern

Fagforbundsuka

Fagforbundsuka er verveuke med ekstra aktivitet ute på arbeidsplassene.

Fagprat

Fagforbundets egen podkast - Fagprat

Yrkesseksjon kirke, kultur og oppvekst

Informasjon om seksjonens arbeidsområde og hovedlinjer for arbeidet. Oversikt over styret og administrasjonen i yrkesseksjonen.

Yrkesseksjon helse og sosial

Yrker

Helsesekretær

Fagforbundet ivaretar dine rettigheter som helsesekretær når det kommer til lønn, tariff, arbeidsforhold og faglig utvikling. Sammen er vi sterke - bli med i dag!

Kultur

Fagforbundet ivaretar dine rettigheter som ansatt innenfor kulturområdet når det kommer til lønn, arbeidsforhold og faglig utvikling. Sammen er vi sterke - bli med i dag!

Sosionom

Fagforbundet ivaretar dine rettigheter som sosionom når det kommer til lønn, arbeidsforhold og faglig utvikling. Sammen er vi sterke - bli med i dag!

Bioingeniør

Fagforbundet ivaretar dine rettigheter som bioingeniør når det kommer til lønn, arbeidsforhold og faglig utvikling. Sammen er vi sterke - bli med i dag!

Hudpleie

Fagforbundet ivaretar dine rettigheter som hudpleier når det kommer til lønn, arbeidsforhold og faglig utvikling. Sammen er vi sterke - bli med i dag!

Portør

Fagforbundet ivaretar dine rettigheter som portør når det kommer til lønn, arbeidsforhold og faglig utvikling. Bli med i dag!

Park og idrett

Yrkesside for ansatte innen park, idrett og bad. Her finner du informasjon om Fagforbundets yrkesfaglige og yrkespolitiske arbeid på området, informasjon om utdanning og kompetanseheving, nyheter og yrkesbrosjyrer.

Personal og HR

Fagforbundet ivaretar dine rettigheter som personalmedarbeidere når det kommer til lønn,- og arbeidsforhold og faglig utvikling. Sammen er vi sterke - bli med i dag!

Mahdy representerer Palestina i yrkes-VM

Fagforbundet møtte det Palestinske laget på yrkes-VM i Lyon.

Fare for teaterstreik

Tirsdag 17. september møtes partene i Teateroverenskomsten hos Riksmekleren. Hvis det er ikke blir enighet vil det bli streik på flere teatre. Stridens kjerne er arbeidsvilkår for ansatte som reiser på turné.

13.09.2024

Lovende planer for en mer praktisk skole

– Det er virkelig behov for å ta grep for å løfte elevenes trivsel og læring. Mer praktisk undervisning vil både gjøre at mange elever blir mer motiverte og lærer mer. Med forslagene som løftes frem her, tar regjeringen problemstillingene i skolen på alvor, sier leder i Fagforbundet Mette Nord.

Streikemarkering på Youngstorget

Fredag 13. klokka 11.00 blir det fanemarkering for de streikende BPA-ene på Youngstorget.

Andrea konkurrerer i frisør-VM

På yrkes-VM i Lyon, Frankrike snakka me med Andrea Smeby (19) som er Noregs utøvar i frisørfaget.

12.09.2024

BPA-er i streik for anstendig lønn

Meklinga mellom Fagforbundet og NHO Geneo førte ikke fram, og dermed gikk 10 ansatte i Humana Omsorg og Assistanse ut i streik fra morgenen torsdag 12. september.– Arbeidsgiverne i NHO Geneo la et skambud på bordet, langt under lønnsøkningen resten av arbeidslivet har fått, sier forhandlingslederen.

12.09.2024

- Lengre egenmeldinger kan gi lavere sykefravær

Denne uka startet startet forhandlingene om en ny IA-avtale. Utvidet rett til egenmeldinger er ett av LOs krav.

Kvalitetsutvikling i barnehagen

Det er et ønske at kvaliteten i barnehagen skal være like bra i alle barnehager. Vi ønsker variasjon i innhold og profil, men ikke variasjon i kvaliteten.

12.09.2024

Krever ikke mer enn andre

– Brukerstyrte personlige assistenter gjør en viktig jobb for mange brukere i Norge. Innsatsen deres gjør det mulig for dem få bo hjemme selv om de trenger hjelp i hverdagen sin, sier forhandlingsleder Karianne Hansen Heien.

12.09.2024

Kan bli høyere reallønnsvekst enn forventet

Rammen for årets lønnsoppgjør er på 5,2 prosent. Hvis det slår til, og prisveksten holder seg på 2,6 prosent, vil de fleste arbeidstakere i Norge oppleve en reallønnsvekst på 2,6 prosent. Det vil i så fall være den største veksten i reallønna siden 2012. Årsaken er blant annet at regjeringa satte ned maksprisen på barnehageplasser fra august, skriver frifagbevegelse.

Personer

Lilli Marie Ellefsen