Søkeresultater

Søk etter innhold og arrangementer

Fagforeninger

Fagforbundet Alta

Lise Dorthea Fjellstad

Fagforbundet Båtsfjord

Hindberggata 18, 9990 BÅTSFJORD

knuthe2022@outlook.com

Knut Harald Eriksen

Avdeling for digitale tjenester og teknologi

Avdelinga har ansvaret for Fagforbundets bruk av teknologi.

Beredskap mot privatisering

Kompetansesentre

Oversikt over arbeidsområder og kontaktinformasjon for de elleve kompetansesenterene.

Forbundsadvokatene

En viktig medlemsfordel i Fagforbundet er juridisk bistand relatert til arbeidsforhold. Les mer om advokathjelp

test liveside

Leieskjema

Skjema for bestilling av kurs- og konferanselokaler hos Fagforbundet sentralt i Keysersgate 15.

Yrkeskonkurranser

Bli kjent med de ulike yrkeskonkurransene

Information about Fagforbundet in other languages

Lønnsoppgjøret 2024

Lønnsoppgjøret i 2024 er et hovedoppgjør. Det betyr at hele tariffavtalen, ikke bare lønn, er oppe til forhandling.

Hele laget skal ha et godt lønnsoppgjør

Godt samarbeid for bedre psykisk helse

Fagforbundet har et fast faglig samarbeid med Rådet for psykisk helse. Vi gir hverandre innspill og samhandler, når vi ser at det kan gi oss tyngde i ulike fora, som i politiske høringer til departement og stortinget.

26.08.2024

Tillitsvalgtsamling 20.november i Oslo med fokus på arbeidstidsavtale. Sett av tid kjære tillitsvalgte!

Tid:20. november kl 10-15 apotekergt. 8 Oslo. Alle HTVer skal ha fått epost om samlingen med bla permisjonssøknad. Husk å sende permisjonssøknad til arbeidsgiver i god tid! Tema for samlingen blir: Arbeidstidavtale vs forbedret ny fridagsavtale. Skal Fagforbundet teoLOgene på sikt jobbe for ny fridagsavtale ?

26.08.2024

Spørsmål og svar til ny opplæringslov

Fagforbundet har fått flere henvendelser om den nye opplæringsloven, her har vi samlet noen av spørsmålene og svarene.

25.08.2024

Spørsmål og svar til ny opplæringslov

25.08.2024

– Dyrepleiernes lønn må opp

– Lønna til de som jobber på dyreklinikker og dyresykehus er altfor lav, og målet vårt er å heve lønna mest mulig, sier forhandlingsleder Ingunn Reistad Jacobsen.

23.08.2024

Støtter de streikende kabinansatte i SAS

Fagforbundet gir sin fulle støtte til de streikende kabinansatte i SAS. Anstendige lønns- og arbeidsvilkår gjelder ikke bare på bakken.

23.08.2024

Slutt på almanakken

Det vil dessverre ikke bli mulig å bestille almanakk fra Fagforbundet for 2025, verken for medlemmer eller fagforeninger. Økte porto- og produksjonskostnader kombinert med et stadig synkende antall medlemmer som bestiller, har gjort den lille røde boka uforholdsmessig dyr å holde på.

22.08.2024

Nytt nummer av Samfunn og økonomi

Har du lest det? Tidsskriftet Samfunn og økonomi er et bindeledd mellom forskning, yrkesutøvere og politikk. Siste nummer tar for seg konsekvensene av markedstilpasninger gjennomført i offentlig sektor siden 1990-tallet. Hvordan har det ført til at vi har børspris på strømmen vår, at pensjonen til vanlige arbeidstakere er blitt uforutsigbar og individualisert, at drifta av sykehus og mange kommuner er sterkt underfinansiert og at forskjellene i Norge øker. – Regjeringens svar må ikke bare være «marked", skriver ny redaktør Fanny Voldnes.

22.08.2024

Hvorfor er det lavere sykefravær i Sverige?

Forskere fra FAFO har sett på hvorfor Sverige har lavere sykefravær enn Norge. Blant faktorene i Sverige nevnes høyere arbeidsledighet og økende forskjeller, samt en langt mer restriktiv sykelønnsordning som trolig føre til at folk jobber selv om de er syke. Svenskene har også flere «hjemme med sykt barn»-dager, som kan «skjule» en del av det svenske sykefraværet. Les forskernes kronikk om temaet i Aftenposten 21.08.24.

22.08.2024

Realkompetanse bør være grunnlag for å ta videreutdanning i psykososialt arbeid

Fagforbundet mener at også ansatte som ikke har bachelorgrad må kunne søke til ny tverrfaglig videreutdanning i psykososialt arbeid med barn og unge. Skal man få til tverrfaglig samarbeid til det beste for barn og unge, er det også helt sentralt at studenter får kunnskap om hvilken grunnkompetanse ulike yrkesgrupper sitter på.

Personer

Rådgiver
Forhandlingsenheten

Sidsel Schade