Søkeresultater

Søk etter innhold og arrangementer

Boligbyggelag

Her finner du informasjon om lønnsoppgjøret, minstelønnstabell, samt avtaler om lønn og rettigheter for området.

Netthjelp

Her finner du videoer og brukerveiledning til publisering på sidene dine.

pleiar.no

Fagforbundet har en egen app for helsepersonell som er medlemmer i Fagforbundet - et elektronisk oppslagsverk med egne verktøy som beregner f.eks ernæringsbehov og infusjonshastighet.

Kreativ omsorg

Informasjon om samlingssted for ideer, kreative løsninger, med mer innen omsorgssektoren.

Derfor streiker BPAene

– Jeg brenner for gode, likeverdige liv, sier Beate. Hun er brukerstyrt personlig assistent (BPA) og nå er BPAene ute i streik.

Stipend til utdanning

Her kan du lese mer om Fagforbundets stipendordninger og søke om stipend

Pensjonist- og uføreutvalget

Oversikt over medlemmer og varamedlemmer i Fagforbundets sentrale pensjonistutvalg.

Svart økonomi

Kontakt oss

Kontakt oss Vi er her for å hjelpe deg videre, enten det er noe du lurer på, eller trenger av oss. Her finner du kontaktinformasjon.

Fag, yrke og ungdomsavdelingen

Oversikt over avdelingas ansvarsområder.

Innspill til ny digitaliseringsstrategi

En styrket innsats mot digitalt utenforskap, styrking av IT-kompetansen og IT-sikkerhet i offentlig sektor, at ansatte involveres når kunstig intelligens (KI) tas i bruk, samt nødvendigheten av en ny nasjonal skyløsning for å sikre innbyggernes data i offentlig sektor.

22.08.2024

Bruk av kunstig intelligens i offentlig sektor.

To undersøkelser om bruk av KI i Norge har kommet i løpet av kort tid. I Fagbladet kan vi lese om undersøkelsen som Kommunal Rapport har gjennomført ute kommunene, og at én av tre kommuner har tatt i bruk kunstig intelligens (KI). Samtidig viser IKT-Norge til at vi henger litt etter i Norden og har meninger om hva som skal til for at vi skal lykkes bedre med å ta i bruk KI i Norge.

22.08.2024

Har du lyst på et lite dypdykk i Kunstig intelligens?

I Abels tårn har NRK en serie "for deg som liker å nerde på de små og store spørsmålene innen vitenskap." I mars startet en serie om Kunstig intelligens (KI) . Denne første episoden gir en mulighet til å få innblikk i mennesker forhold til KI historisk og i dag. Lyttetid er 58 minutter.

22.08.2024

Vil du bli med i vårt faglige ressursnettverk?

Fagforbundet ser etter dyktige folk til vårt faglige ressursnettverk for byggdrift og eiendomsforvaltning. Er det deg eller noen du kjenner?

SFO-dagen markeres 4. september

Fagforbundet håper dagen gir de ansatte, tillitsvalgte, ledere og politikere en mulighet til å fremsnakke SFO og innholdet i tilbudet, vise hvorfor vi mener SFO er en viktig arena for barns lek og vennskap.

21.08.2024

Hvordan skal vi prioritere i kommunehelsetjenesten?

Ny veileder fra helsedirektoratet skal hjelpe kommunehelsetjenesten å gjøre de vanskelige valgene.

21.08.2024

Forskning om digitale assistentar i prehospitale tjenester

Innovation Center Computer Assisted Surgery (ved det medisinske fakultetet ved Universitetet i Leipzig, Tyskland) trenger ansatte i norsk prehospital tjeneste til et forskningsprosjekt om ønsker og behov for virtuelle stemmebaserte assistenter. De ønsker tilbakemelding gjennom et spørreskjema som tar ca. 10 minutter å fylle ut.

Arbeidsplassbesøk; Moelv skole

Fagforbundet besøkte Moelv skole tirsdag 20. august, og fikk en god omvisning av skolens ulike rom av Sissel Jevne. Ved Moelv skole var årtes skolestart mandag 19. august, vi fikk møte mange skolestartere da vi var innom skolefritidsordningen.

21.08.2024

Info fra arbeidsgiver ang pensjon

Informasjon fra Kirkerådet om pensjon

20.08.2024

Fagforbundets pensjonister får giro på kontingent i posten

I disse dager sendes andre halvårsfaktura ut til 74 000 pensjonistmedlemmer. Fagforbundet får en del spørsmål fra medlemmer som lurer på om beløpet er riktig.

20.08.2024

Personer