Tannhelseutvalget la fram sin utredning

Iren Luther (t.v.), leder i yrkesseksjon helse og sosial og Jeanette Romslo (t.h.), leder av Fagforbundet Ung, sammen med helseminister Jan Christian Vestre under lanseringen av rapporten

Utvalget anbefaler en universel tannhelseordning hvor «hele befolkningen gis rett til nødvendige tannhelsetjenester».

Nordic Public Service Unions

Marte Sofie Thorbjørnsen på NOFS (nordic public service unions)

Prøv Fagforbundet Ungs nudelkalkulator

Fagforbundsnudler til folket! Fagforbundet Ung ute på boligtokt: f.v prosjektleder Aron Yemane Hagos, nestleder Alexander Liane og leder Jeanette Lea Romslo.

Fagforbundet Ung går rundt i Arendals gater med en trillebår full av nudler og reklamerer for nudelkalkulatoren - finn ut hva det dreier seg om og prøv den selv!

Fagforbundet Ung i Arendalsuka!

Neste uke står den tradisjonelle Arendalsuka for tur, og Fagforbundet Ung deltar aktivt både i debattene og ute i bybildet. Kom for å høre oss i debatter, start dagen med litt glitter og morgentrim på onsdagen, eller finn oss ute i bybildet med boligkampanjen!

Ep. 10 Jørgen jobber livet av seg for boligdrømmen

Helene Skeibrok, Jeanette Romslo, Jørgen Aanerud og Ingrid Wergeland.

Byene våre er så dyre å bo i, at kun de rikeste har råd til å kjøpe leilighet. Folk i vanlige jobber må ha rike foreldre for å få kjøpt seg et lite krypinn. Møt helsefagarbeider Jørgen Aanerud som lever enkelt og jobber hardt for å spare opp egenkapital til egen leilighet.

Helene Skeibrok, Jeanette Romslo, Jørgen Aanerud og Ingrid Wergeland.

Sterk offentlig sektor nødvendig for grønt skifte

Jeanette Lea Romslo, leder Fagforbundet Ung.

Fagbevegelsens medlemmer står i front når katastrofene inntreffer. Europa klarer ikke å ta seg gjennom tørke, skogbrann, hetebølger og flom uten en sterk offentlig sektor.

Jeanette Lea Romslo, leder Fagforbundet Ung.

Fagforbundet krever en rettferdig boligpolitikk

Boligkampanje

Klaustrofobisk leilighet med lav takhøyde til salgs? 21. -22. mai startet Fagforbundet Ung sin boligkampanje på Egertorget. På standen hadde de laget en liten hybel på 10 kvadratmeter for å vise hvor lite du får for pengene dine på dagens boligmarked.

Boligkampanje

Få informasjon om de viktigste sakene fra Fagforbundet Ung

Vi lover å ikke spamme deg, og du kan melde deg av nyhetsbrevet når som helst. Vi deler ikke opplysningene dine med noen andre.