Presentasjoner på KreativOmsorg

Her finner du noen av innledningene fra KreativOmsorg.

10.04.2008 av Seksjon helse og sosial
Sist oppdatert: 10.04.2008

KreativOmsorg er til nå avholdt fire ganger og vi har hatt en rekke gode og inspirerende innledere.
Første gang KreativOmsorg ble avholdt var i april 2005 på Hamar. Deltakerne fikk den gang blant annet oppleve Audun Myskja og hans "Musiske medisin". Omvisning på Klukstuen omsorgssenter sto også på programmet.
I 2006 var vi atter på Hamar i april og suksessen med Audun Myskja ble gjentatt. I tillegg hadde vi blant annet besøk av terapihunden XO og Marie Aakre. Deltakerne fikk i tillegg besøke Hospice Sangen og Montebellosenteret.
2007 ble en liten endring, KreativOmsorg ble avholdt på Gardermoen i september. Marianne Munch fra NKS Olaviken innledet om Marte Meo videoveiledning i demensomsorgen. I tillegg hadde vi blant annet "Livsglede for eldre" og "Den kulturelle spaserstokken". Besøket gikk til Lørenskog sykehjem og Rolvsrudhjemmet.
I 2008 var vi atter på sporet når det gjaldt tid. Kristiansand i april. Mange gode innledninger. Gode tilbakemeldinger. Marianne Munch og Marte Meo ble gjentatt. En helt vanlig fjortis med ti mødre fikk vi besøk av. Bråta bo- og aktivitetssenter viste at de får det til og vi hadde hæla i taket når vi fikk besøk av Seniordans Norge. Vi besøkte Spesialsykehuset for rehabilitering hvor blant annet saksofonisten Tore Ljøkjel gjorde et stort inntrykk.

I 2009 ses vi Bergen i april!