Kurs i kreftomsorg for helsepersonell

Seksjon Helse- og Sosial i Fagforbundet på Ål har hatt tre dagers kurs i Kreftomsorg for hjelpepleiere og omsorgsarbeidere.

21.06.2007 av Administrasjonen - SHS
Sist oppdatert: 21.06.2007

Det har vært et samarbeid mellom Fagforbundet Buskerud og Kreftforeningen over mange år, der Kreftforeningen stiller med foredragsholdere og Seksjon Helse- og Sosial får gitt et godt faglig tilbud til sine medlemmer. Kurset er godkjent innen klinisk fagstige.

Denne gangen var kurset lagt til Ål, med deltagere fra Ringerike, Numedal og Hallingdal.
Eksempler på emner deltagerne har vært gjennom er; Trygderettigheter for kreftpasienter, barn som pårørende, håp og livskvalitet og kommunikasjon med kreftpasienter og pårørende. Behandling og symtomlindring og kreftomsorg psykisk, sosialt og åndelig.

Seksjonsleder på Ål Olaug Viken er svært fornøyd med kurset og sier det også er fint å kunne drøfte tema over kommunegrensene. Med 27 deltagere på kurset er leder for Seksjon Helse- og Sosial  Kristine Bjella Stavn fornøyd og glad for å kunne gi overskuddet av kurset til Kreftforeningen.