Til hovedinnhold

Arbeidslivstelefonen

Arbeidslivstelefonen er et tilbud til både arbeidstakere og arbeidsgivere. Et tilbud til de som sliter i hverdagen. En plass hvor det er rom for en samtale.

06.06.2007 av Hermann Albert
Sist oppdatert: 06.06.2007

På arbeidslivstelefonen kan du få råd om trakassering, mobbing, sykefravær, utstøting, lover og regler. Via telefontjenesten får du råd og noen å snakke med.  Målsettingen med Arbeidslivstelefonen er å bidra til en nedgang i sykefravær ved å demme opp for konflikter, utstøting og mobbing i arbeidslivet.

Hvem ringer, om hva og hvor?
Det ringer folk fra hele landet med problemer knyttet til mobbing, trakassering og utbrenthet. Mange har også spørsmål knyttet til arbeidslivets lover og regler. Noen mangler arbeidskontrakt, eller de frykter at de har blitt ulovlig oppsagt. Vi får også spørsmål knyttet til trygderettigheter, sykepenger m.m.

Enten du er arbeidstaker, arbeidsgiver, tillitsvalgt, pårørende m.fl. kan du ringe å snakke med oss. Vi har taushetsplikt.

Permanent tjeneste
Telefontjenesten var et 3-årig prosjekt som ble permanent 1. januar 2005. Telefonen administreres av Mental Helse Norge som har sitt hovedsete på Frogner hovedgård i Skien.

Arbeidslivstelefonen utgir regelmessige nyhetsbrev som det lar seg gjøre å abonnere på. Som vedlegg følger nyhetsbrevet fra juni.

            TELEFON FOR ARBEIDSLIVET  815 44 544

;
Hei, jeg heter Frøya. Hva kan jeg hjelpe med?