Fagforbundet Tromsø - gode omstillingsprosesser skaper engasjerte medarbeidere

Fagforbundet Tromsø SHS inviterte 60 deltakere til seminar om samhandling og motivasjon i omstilling. Blant innlederne var Anne Brendjord som blant annet har hatt en sentral plass i utformingen av Klukstuen omsorgssenter.

22.06.2006 av Administrasjonen - SHS
Sist oppdatert: 22.06.2006

Motivert for omstilling

(Hentet fra Tromsø kommunes hjemmeside)

Seminar 6. juni: Foran i midten de to foredragsholderne Anne Brendjord og Brita Hanssen (th). Helt til høyre foran på bildet sees leder Turid Bratteng og Sissel Skoghaug.

Mer enn 60 deltagere hadde funnet veien til rådhuset den 6.juni for å lære om samhandling i arbeidslivet og motivasjon i omstilling. Det var Fagforbundet som hadde invitert medlemmer og ikke-medlemmer til seminar. - Vi er kjempefornøyd med deltagelsen og har en fin miks mellom ledere og ansatte fra ulike seksjoner, sier hovedtillitsvalgt Sissel Skoghaug.

Første del av seminaret omtalte verdigrunnlag, ledermodell, myndiggjorte medarbeidere og samarbeidsmodeller i praksis. Andre del handlet om motivasjon i omstillingstider.

- Det er viktig å beholde motivasjonen i omstillingsprosesser, noe som seminaret satte fokus på, sier Sissel.

Dyktige forelesere var hyrt inn. Anne Brendjord har arbeidet som leder i 20 år i ulike deler av helsetjenesten.

- Hennes engasjement spenner fra verdigrunnlag til nye ledermodell med myndiggjorte medarbeidere i praksis og samarbeidsmodeller, sier Sissel.

Dramalærer og tidligere NRK-journalist. Brita Hanssen, har vært foredragsholder over hele landet i 20 år innen kommunikasjon, motivasjon og arbeidsglede.

- Hun er et fyrverkeri av en foreleser og svarte til forventingene ved å inspirere, motivere og glede, avslutter Sissel.

----------------------------------------------------

Her finner du programmet for dagen.

Kontakt Sissel M. Skoghaug i tilfelle du vil vite mer - tlf. 97 65 08 36.