Sosialarbeidere - gratulerer med dagen!

Den 19. mars, tredje tirsdagen i mars, er den internasjonale sosialarbeiderdagen. Fagforbundet gratulerer med dagen – og takker dere for den viktige jobben dere gjør!

19.03.2013 av Seksjon helse og sosial
Sist oppdatert: 20.03.2013

En sosialarbeider er et vidt begrep, og favner ansatte i NAV, barne- og familievern, krisesenter, rusomsorg, psykisk helsearbeid, skoler osv.  En sosialarbeider kan jobbe som miljøarbeider, koordinator, konsulent, støttekontakt, rådgiver, saksbehandler, utekontakt og så videre.

Som sosialarbeider møter en ofte utfordrende situasjoner. Det kan for eksempel være uforsvarlig arbeidsmengde, manglende ressurser eller avvisning og konflikter.

Mange sosialarbeidere arbeider tett sammen med andre profesjoner, og det stilles store krav til både kompetanse, effektivitet og samarbeid. Fagforbundet jobber for å ivareta sosialarbeideren i deres yrkeshverdag.

God ledelse i et arbeidsmiljø preget av faglig tydelighet, ivaretakelse og utvikling er et krav. Fagforbundet arbeider for at hver enkelt får mulighet til praksisnær veiledning, kompetanseheving og videreutdanning.

Stadig flere sosialarbeidere oppdager at Fagforbundet er et riktig forbund for nettopp dem – og sosialarbeideren er viktige for Fagforbundet. Vi er stolte av dere!
Fagforbundet gratulerer alle våre sosialarbeidere med dagen!

Skriv ut plakat og heng opp på oppslagstavla på din arbeidsplass!