Etterlyser årets arbeidsgiver 2013

– Kom igjen med forslag på verdige vinnere til Årets arbeidsgiverpris i sykehus 2013.

14.01.2013 av Informasjonsavdelinga
Sist oppdatert: 17.01.2013

Oppfordringa kommer fra Fagforbundets Sykehuskontor. Fristen for å sende inn forslag er 25. januar.

Prisen kan gå til helseforetak, avdelinger og ledere som legger til rette for medinnflytelse, bedre arbeidsmiljø, kompetanseheving og høyere kvalitet på tjenestene til pasientene. Alle fagforeninger med medlemmer i sykehus, samt fylkeskretsene og de regionale koordineringsledda har forslagsrett.

Det er Fagforbundets politiske styringsgruppe for sykehus som kårer årets arbeidsgiver ut fra følgende kriterier:

– Arbeidsgiveren har tilrettelagt arbeid som har resultert i forbedret arbeidsmiljø, effektivitet og kvalitet på tjenestetilbudet, gjennom medinnflytelse og medbestemmelse fra de ansatte.

– Rett bruk av ansattes kompetanse, vektlegging av flerfaglighet og tverrfaglighet som sikrer rett person på rett plass.

– Arbeidsgivere som har bidratt til tiltak som er i tråd med samarbeidsavtalen mellom Fagforbundet og Spekter, angående kompetanse, lærlinger, heltid og rett person på rett plass.

Forslag fra fagforeninger, fylker eller regionale koordineringsledd (Vest, Midt, Nord og Sør-Øst), kan sendes til sykehuskontoret@fagforbundet.no.

Prisen deles ut på Sykehuskonferansen i Bodø 20.-21 februar.

Sykehuset Vestfold vant i 2012