Fantastisk helsefagarbeiderinnsats

Fagforbundsmedlemmene Ann Catrin Hole og Lisa Søderlund Adsem tok gull i yrkes-EM i Belgia denne helga.

09.10.2012 av Informasjonsavdelinga
Sist oppdatert: 09.10.2012

– Dette er helt sykt, vi har fått en sjokkreaksjon. Det er helt utrolig, sier Lisa Søderlund Adsem, fra Sandnes, og Ann Cathrin Hole, fra Voll, i kor.

–Tenk at vi klarte det. Vi hadde troen på at det kunne gå, og det gikk i oppfyllelse. Det er så kjekt! Nå skal vi feire, sier de blide helsefagarbeiderne til WorldSkill Norway sine nettsider.

Dommerne har nøye vurdert deres pleie- og omsorgsegenskaper. Kommunikasjonen dem i mellom er studert, og måten de har behandlet ulike pasienter. De har hatt oppgaver blant annet i forhold til psykiatri, akutt brannskade, rensing av sår med mer.

Hard konkurranse

Begge hadde en veldig god opplevelse spesielt tredje dag av konkurransen. Da var de fornøyde begge to.

– Vi trodde veldig på Finland. De var skikkelig gode, sier Lisa. – Vi tenkte, det blir de eller oss, supplerer Ann Catrrin. – Så når navnene våre kom opp, skalv vi som aspeløv.

Jentene er så glad for å ha opplevd Yrkes-EM og ikke minst å ha kommet helt til topps i konkurransen. Siden EM var før NM i år var det et direkteuttak som førte til at de fikk sjansen. Gulljentene kommer fra Stavanger universitetssykehus.

– Vi er stolte av faget vårt, og vi håper mange flere velger yrkesfagutdanning som oss! Vi må takke Inga Landsvik på Stavanger Universitetssykehus, det var hun som plukket oss ut, sier Ann Cathrin og Lisa.

Fagforbundet gratulerer!

– Vi sender våre varmeste gratulasjoner til Ann Catrin og Lisa. De er flotte representanter for yrket sitt, sier Kjellfrid Blakstad, leder for Seksjon helse og sosial i Fagforbundet.

– Vinnerne er stolte utøvere av yrket sitt. De er fantastiske forbilder som med stor faglig dyktighet viser hvor viktig jobben deres er. Vi håper det bidrar til at flere får øynene opp for helsefagarbeideryrket, sier Kjellfrid Blakstad.

For mer informasjon:

Kjellfrid Blakstad, Fagforbundets arbeidsutvalg, tlf. 900 14 223