Trygger brukerne
Ved Nidelven hjemmetjeneste i Trondheim er de ansatte opptatt av å snakke med brukerne og gi dem trygghet i en ekstraordinær situasjon.
12.03.2020
av
Renate Tårnes
Sist oppdatert: 12.03.2020
OSS har snakket med Kent Kristensen, plasstillitsvalgt ved Nidelven hjemmetjeneste i Trondheim.
Hva lurer medlemmene på når det gjelder koronaviruset?
Spørsmålet som går igjen er hvordan de som ansatte skal forholde seg dersom det oppstår et stort utbrudd. Hvis noen ansatte blir smitta og vi blir satt i karantene, hvordan løser vi bemanninga og organiserer arbeidet. Medlemmene er opptatt av å ivareta brukerne på en god måte.
Hvordan påvirker situasjonen jobbhverdagen din?
Som ansatt er jeg opptatt av hygiene og utfører jevnlig en grundig håndvask. Siden brukerne opplever stor usikkerhet så er det viktig at vi tar oss tid til å snakke godt med de og sørger for at de opplever trygghet.
Hvordan er samarbeidet med arbeidsgiver?
Det går veldig bra. På landsbasis opplevde jeg at de var treg med å reagere i starten, men når vi først fikk tydelige beskjeder så har vår ledelse gjort riktige valg og formidlet informasjon på en god måte. Dialogen med ledelsen har vært og er viktig nå for å formidle de ansattes behov.