Fire tillitsvalgte på gangen

Hva er den viktigste lærdommen fra den tida du har vært tillitsvalgt?

09.09.2019 av Kari-Sofie Jenssen
Sist oppdatert: 26.09.2019

Torbjørn Leistad
Leder i Fagforbundet Vardø

Jeg tror det faktisk må være generell organisasjonskunnskap. Vi er bygd opp mer eller mindre som de politiske partiene, og det er nyttig. Med denne kunnskapen vet vi hvordan vi kan gå fram hvis vi ønsker fremme forslag i de politiske partiene, og få gjennomslag.

Siri Helleland
Leder Fagforbundet Sola

Min viktigste lærdom er at det er viktig å lytte til folk. For medlemmene våre er det avgjørende å ha tillitsvalgte som ser dem, lytter og som kan hjelpe dem i det daglige på jobben. Å lytte er å lære - det er medlemmene som vet, og det er dem som har "skoa på".

Fagforbundet

Kyrre Johansen
Leder Fagforbundet Lørenskog

Med førti år som tillitsvalgt så tenker jeg at at jeg har lært mye om dynamikken mellom arbeidstakerne med arbeidsgiverne. Hvordan tenker arbeidsgiver? Hvordan komme i dialog og hvordan forhandle? Arbeidstakerne skal ivaretas, men også arbeidsplassene.

Ida Snarheim
Leder av Fagforbundet Nore og Uvdal

Jeg har fått kjennskap til arbeidslivets lover og regler, og spilleregler. Jeg har ikke vært tillitsvalgt lenge, men det er spennende. Jeg har fått en god forståelse for hvorfor arbeidsdagen er som den er. Ingenting er tilfeldig. Det kan du tro som vanlig arbeidstaker.