#fagforbundsuka 2018 - tett på gamle og nye medlemmer

I uke 48, fra 26. november til 2. desember er det full fart og målet for hele organisasjonen er å være synlig, nær og stolt og å verve medlemmer.

21.11.2018 av Randi Tevik
Sist oppdatert: 23.11.2018

Det ble et hyggelig oppspark til fagforbundsuka at Fagforbundet passerte 356 000 medlemmer. Per 23.11 har vi registrert hele 365 359 medlemmer!

- Veldig bra jobba til alle som er ute og verver nye medlemmer. Nå er jeg spent på hva den tavla vil vise når fagforbundsuka er over, sier nestleder Sissel Skoghaug.

Hun vil gjerne ha flere medlemmer. I tillegg vil forbundet gjerne se og bli sett ute på arbeidsplassene der medlemmene lever livene sine.

Lese deg opp før verving: Se de gode argumentene!

På tilbudssida

– Det handler om å være synlig og nær, enten vi deler ut matpakker til folk på jobb, eller oppsøker potensielle medlemmer med informasjon om hvorfor det lønner seg å være organisert, sier Skoghaug.

Se hvordan du kan tilby lønnssjekk til medlemmer og potensielle medlemmer

Aktiviteten en størst lokalt

Det er fagforeningene og de lokale tillitsvalgte som gjennomfører aktivitetene i fagforbundsuka. Arbeidsplassbesøk og oppsøkende virksomhet er selve kjernevirksomheten. Det er ute på arbeidsplassene forbundet kommer i kontakt med ansatte som av forskjellige årsaker er uorganiserte. Her har tillitsvalgte og fagforeninga muligheten til å fortelle dem om fordelene ved å være medlem i Fagforbundet.

– Bruk de gode samtalene til å fortelle de gode historiene. Fortell folk at med Fagforbundet står de aldri aleine, understreker Skoghaug.

Ta bilder, skriv en tekst og del fra din aktivitet med emneknagg slik, #fagforbundsuka, når du legger noe ut på sosiale medier.

Last ned tipshefte for aktivister