Enighet i lønnsoppgjøret i de private barnehagene

Mellomoppgjøret, og ikke minst dragkampen om pensjon i PBL er i havn. Herdis Schärer og Anne Green Nilsen leder forhandlingene for Fagforbundets delegasjon (Foto: Geirmund Jor)

Fagforbundet har kommet til enighet med både FUS, PBL og Norlandia i årets lønnsoppgjør. Her kan du finne mer informasjon om hva utfallet ble.

03.09.2019 av Renate Tårnes
Sist oppdatert: 29.10.2019

Enighet i lønnsoppgjøret i FUS-barnehagene

Partene ble tirsdag ettermiddag enige om årets lønnsoppgjør i FUS Trygge barnehager. – Det har blitt et bra oppgjør, som ligger på nivå med lønnsoppgjørene i samfunnet for øvrig. Vi har fått en liknende profil som vi fikk for de barnehageansatte i kommunene og PBL, sier Fagforbundets forhandlingsleder Herdis Schärer.

Ny lønn og ny, god pensjonsløsning i PBL-barnehagene

Fem år med dragkamp om pensjon for ansatte i PBL-barnehagene er over. I mellomoppgjøret ble Fagforbundet enig med PBL om en pensjonsordning der prinsippene Fagforbundet har kjempet for, er med.

Enighet i lønnsoppgjøret i Norlandia-barnehagene

Spekter og LO Stat, som forhandler på vegne av Fagforbundet, har kommet til enighet i lønnsoppgjøret i Norlandia-barnehagene. Dermed blir det ingen mekling mandag 2. september. Ramma er på linje med frontfaget. Det ble gitt generelle tillegg på 3,02 prosent fra 1.april 2019, minimum kroner 10 000.