Innsamlingsaksjon for Ship to Gaza

JonKristianOvrebo.jpg

"Kårstein", den norske båten som seiler mot Gaza med Freedom Flotilla Coalition har ankommet Cádiz. Innsamlingsaksjonen fortsetter slik at båten kan fortsette mot Gazas kyst.

25.06.2018 av Ingunn Eriksen
Sist oppdatert: 25.06.2018

Det har vært flere aktivister og mannskap ombord fra Bergen. Siste aktivist ut var Espen Nordvik fra Rørleggersvennenes forening. Mikkel Grüner fra SV har vært om bord som mannskap siden båten forlot Bergen 30. april.

I tiden båten lå ved Gamle Bergen, har mange tillitsvalgte og fagforeninger involvert seg i utrustingen. Rørleggersvennens forening har koordinert mye av dette dugnader og innsamlinger, og nå haster det med å fåden siste biten av finansieringen på plass.

Bevilgninger kan settes inn på Rørleggersvennenes forenings konto 3208.23.00936.

Kontaktperson er

Jorge Alex Dahl