Fagforbundet gir 100 000 til jordskjelvofre i Ecuador

BRAA20160418_143

BRAA20160418_143 (Foto: AA)

Situasjonen er dramatisk etter jordskjelvet i Ecuador. Fagforbundet støtter Norsk Folkehjelps arbeid med 100 000 kroner.

22.04.2016 av Informasjonsavdelinga
Sist oppdatert: 22.04.2016

Norsk Folkehjelps partnerorganisasjon i El Salvador har sendt profesjonelle redningsmannskaper til Ecuador for å hjelpe til med å finne folk i ruinene.

(Foto: Norsk Folkehjelp)

Spesialtrent mannskap

Mannskapene er en del av en beredskapsgruppe som er spesialtrent for søk og redning i byer der bygninger har rast sammen, for eksempel på grunn av jordskjelv. Urban Search an Rescue-gruppen er et samarbeid mellom flere institusjone, blant annet politi, brannvesen, Røde Kors, Cruz Verde og Comandos de Salvamento.

Norsk Folkehjelps innsamlede midler vil gå til dette arbeidet og til å støtte deres ecuadorianske partnere i gjenoppbyggingen av landet.

Vil du hjelpe? Send SMS JORDSKJELV til 2160 og gi 200 kroner.

Les mer hos Norsk Folkehjelp

Ecuador: Redningsarbeid i ruinene.

Ecuador: Redningsarbeid i ruinene. (Foto: Norsk Folkehjelp)