Julegave med mening

Fagforbundets SOS barnebyGlade barn i barnebyen

Fagforbundets SOS barnebyGlade barn i barnebyen (Foto: Kari-Sofie Jenssen)

Noen gaver er viktigere enn andre. Din julegave kan gjøre en viktig forskjell for barna i Fagforbundets barneby i Angola.

04.12.2015 av Informasjonsavdelinga
Sist oppdatert: 10.12.2015

Symbolske gaver har blitt stadig mer populære og mange organisasjoner har opplegg for slike gaver, men du trenger ikke gå langt.

I Fagforbundets nettbutikk finner du solidaritetsbevis til inntekt for Fagforbundets barneby i Angola.

Denne byen gir skoletilbud til over tusen barn, et trygt hjem for over hundre foreldreløse og driver et omfattende hjelpetilbud til de fattigste i landsbyene rundt skolen.

Alt dette koster penger, og selv om Fagforbundet medlemmer har lagt ned en formidabel innsats er prosjektet dyrt å drive og hver eneste koner kommer med. Det gode er at nesten ingen ting går til spille. Det aller meste av pengene du gir kommer fram til barna i barnebyen og landsbyene rundt.

Du kan også melde deg som fast giver til barnebyen.

Vil du vite mer om Fagforbundets solidaritetsarbeid i Angola gå til nettsiden om barnebyen