Til kamp mot gjeldskriser

Fagforbundet har skrevet under på et internasjonalt opprop for å hindre nye gjeldskriser i fattige land. Du kan også være med og påvirke!

09.09.2015 av Informasjonsavdelinga
Sist oppdatert: 09.09.2015

Også en rekke andre norske organisasjoner har gitt sin støtte til aksjonen. Torsdag 10. september, stemmer FN over forslaget. Bli med og skriv under oppropet!

Mange utvikllingsland har gått fra gjeldskrise til gjeldskrise. For å få lettet eller slettet gjeld må de i dag selv forhandle med en rekke internasjonale långivere. Det er ofte et rått og urettferdig spill for de fattige landene.

Verden trenger en mer rettferdig løsning, et uavhengig system der de store kreditorene ikke spiller førstefiolin. Dette er definert av FNs generalforsamling og kan gi en ny hverdag for millioner av verdens fattige.

Oppropet som blant annet Fagforbundet har skrevet under

Du kan også skrive under oppropet (slettgjelda.no)