La boblene briste - nå!

Fagforbundet og 22 andre organisasjoner opprettholder kampanjen mot SodaStream.

30.06.2015 av Ingunn Eriksen
Sist oppdatert: 01.07.2015

29. oktober 2014 gikk SodaStream ut med en pressemelding hvor de meddelte av de ville trekke seg ut av Vestbredden i løpet av 2015.  Det har fremdeles ikke skjedd, og mens både vår nasjonale og den internasjonale kampanjen mot brusmaskinprodusenten venter på at fabrikken i den ulovlige bosettingen Mishor Adumim skal legges ned, fortsetter SodaStream og forhandlere i Norge å tjene på okkupasjonen. Det er uakseptabelt.

Organisasjonene som er tilsluttet kampanjen er AUF, Changemaker, Fagforbundet, Fagforbundet Ungdom, Fellesforbundet, Fellesutvalget for Palestina, Grønn Ungdom, Handel og Kontor Ungdom, Industri Energi, KFUK-KFUM Global, Norges Kristelige Studentforbund, Norsk Folkehjelp, Norsk Folkehjelp Solidaritetsungdom, NTLs Ungdomsutvalg, Palestinakomiteen i Norge, Palestine Network Norway i Norges KFUK-KFUM, Palestinerleir, Rød Ungdom, Senterungdommen, Sosialistisk Ungdom, Sosialistisk Venstreparti og Stiftelsen Karibu.