Musikk for Gaza

SST Samling Sør-Trøndelag

Vær med på solidaritetskonsert og ta med deg alle du kjenner. Palestinas største stemme, Rim Banna, kommer. Kommer du?

01.09.2014 av Informasjonsavdelinga
Sist oppdatert: 01.09.2014

Marthe Valle, som har skrevet den nydelige låten «Mamma», der overskuddet går til Norsk Folkehjelps viktige arbeid i Palestina, kommer. Mesteren i melankolsk visesang, Stein Torleif Bjella kommer også. Don Martin & Nilsenbanden, Kaja Gunnufsen, Mannskoret kommer. Vi opplever stor støtte blant kulturpersonligheter.

Ytterligere artister vil bli annonsert fram mot konsertstart.

Vi skal sammen med legen og helten Mads Gilbert sende bilder av et Oslo som bryr seg. Forbundsledelsen i Norsk Folkehjelp og Fagforbundet kommer direkte fra Palestina og holder appeller.

Mer enn 2100 er døde, minst 10 000 er skadet. De fysiske skadene er enorme. De psykiske kan ingen begripe.

De materielle ødeleggelsene er vanvittige. Angsten, redselen, fortvilelsen og sorgen herjer på Gaza. Svaret på galskapen ble for oss en konsert som er gratis, rusfri og åpen for alle.

Onsdag 3. september kl. 18:00-21:00

Konserten holdes onsdag 3. september fra kl. 18:00-21:00. Et arrangement fylt med håp, engasjement og positivitet.

Sammen skal vi vise det palestinske folk at Oslo bryr seg. At vi ser dem. At de ikke er alene. For sammen er vi sterkere. Sammen skal vi stanse Israels overgrep og blokade, og sammen skal vi vise palestinerne at vi står der med dem. Utenfor murene.

Gaza er med rette kalt verdens største fengsel. Det blir ingen fred uten frihet. Blokaden må heves og okkupasjonen må opphøre!

Vi som gjør dette mulig er Norsk Folkehjelp og Fagforbundet. Sammen med LO- forbundene Industri Energi, El og It-forbundet, Fellesorganisasjonen, Norsk fengsels- og friomsorgsforbund, Fellesforbundet, Norsk lokomotivmannsforbund (avd. Oslo), LO m.fl.

musikkforgazagalleri

Instagram: Musikkforgaza og #musikkforgaza.