Solidaritetsbyen Tromsø

Fylkesleder Fagforbundet Troms, Britt Ås, takker for at tromsøfolk møtte opp til støtte for Gaza. (Foto: Fagforbundet)

Fagforbundet Troms samlet sammen med andre organisasjoner folk i solidaritet med Gaza 16. juli. Kravet er våpenhvile og oppheving av blokaden.

17.07.2014 av Informasjonsavdelinga
Sist oppdatert: 17.07.2014

I Tromsø møtte mange fram på Stortorget der Fagforbundet og en rekke andre organisasjoner hadde sin solidaritetsaksjon. Kravet er øyeblikkelig våpenhvile og stans i blokaden av Gaza. Fylkesleder i Fagforbundet Troms, Britt Ås,  takker  alle som kom og delte sang, musikk og appeller.

I tillegg ble det samlet inn 17.000 kroner til et proteseverkstedet i Gaza. – Det er penger som kommer godt med, sier Britt Ås.

iTromsø.no