Fagforbundet bidrar til å skape håp

Ungdom Kan-prosjektet i Burj El Barajneh flyktningleir i Libanon

Ungdom Kan-prosjektet i Burj El Barajneh flyktningleir i Libanon (Foto: Roger Heimli)

I de palestinske flyktningleirene i Libanon vokser etterkommere av 1948-flyktningene opp. Det er vanskelig å holde motet opp når integrasjon i det libanesiske samfunnet er avstengt og retten til å returnere til opprinnelseslandet ikke oppfylles på grunn av Israels 66 år lange okkupasjon.

06.06.2014 av Ingunn Eriksen
Sist oppdatert: 06.06.2014

Fagforbundet støtter Norsk Folkehjelps prosjekter i leirene. Veronika Sandanger er Fagforbundet Hordalands ambassadør for Palestina og hun var en av de heldige få som har sluppet inn i disse lukkete samfunnene.

­­- Det var ærefullt å møte så mange mennesker som daglig engasjerer seg for å bedre disse forholdene de lever i gjennom prosjektene Kvinner Kan og Ungdom Kan, forteller Veronika.

Les hennes rapport til Fanaposten.