Støtte til Filippinene og Syria

A boy carries relief goods, walking past the devastation caused by Typhoon Haiyan, in Tacloban city, Leyte province, central Philippines on Sunday, Nov. 10, 2013. Typhoon Haiyan, one of the most powerful storms on record, slammed into six central Philippine islands on Friday, leaving a wide swath of destruction and scores of people dead.(AP Photo/Aaron Favila) (Foto: Aaron Favila)

Stafetten er i gang. Fagforbundet Bærum og Fagforbundet Notodden har gjort sine bevilgninger og oppfordrer andre fagforeninger til å følge opp.

26.11.2013 av Informasjonsavdelinga
Sist oppdatert: 26.11.2013

Fagforbundet Bærum har bevilget 15 000 kroner til hjelpeaksjonen for Filippinene. De har et betydelig behov for hjelp og støtte utenfra. I tillegg har Fagforbundet Bærum også mange filippinske medlemmer som gjør at det er naturlig for dem å bidra med hjelp.

Samtidig bevilget Fagforbundet Bærum 10 000 kroner til hjelp for syriske flyktninger. Det er et betydelig behov for humanitær hjelp i et land hvor råskapen i krigføringen påfører befolkning store lidelser. Fagforbundet Bærums leder Bjørn M. Johnsen ønsker at alle andre fagforeninger i Fagforbundet følger opp med bevilgninger.

Les AUs Stein Guldbrandsens appell

Fagforbundet Notodden har bevilget 5000,- kroner til til Filippinene