Ny ambassadørtur til Palestina

I begynnelsen av oktober reiser fem i Fagforbundets ambassadørkorps til Vestbredden og Gaza. Det var en spent gjeng som møttes i dag for å forberede seg til reisen.

12.09.2013 av Ingunn Eriksen
Sist oppdatert: 12.09.2013

Fagforbundet har 25 ambassadører for Palestina, og alle skal være med på en delegasjonsreise til Norsk Folkehjelp-prosjektene vi støtter  i Palestina eller i flyktningleirene i Libanon. Nå er det bare fem som ikke har vært på tur. De har tålmodig ventet på sin tur, og endelig er tiden kommet.

De som reiser er:

• Ole Roger Berg fra Sør-Trøndelag
  • Kathrin Nesgård fra Oslo
  • Lynette Frøyhov fra Akershus
  • Turid Granum fra Oppland
  • Lars Berge fra Vest-Agder

I tillegg reiser Stein Guldbrandsen (Arbeidsutvalget), Signe Rasmussen (Forbundsstyret), Vegard Velle (Fagbladet) og Ingunn Eriksen (Administrasjonen). Are Stranden og Martin Holter er kyndige reiseledere fra Norsk Folkehjelp.

Ambassadørene fikk en grundig gjennomgang av situasjonen på Gaza og Vestbredden, prosjektene og de palestinske organisasjonen de skal ha møter med.

Ønsker du å motta sms når reisebrevene blir lagt ut, kan du melde deg på Fagforbundets og Norsk Folkehjelps gratis sms-tjeneste. Send kodeordet Palestina til 2262.