Matrasjoner fra Fagforbundet og Norsk Folkehjelp

Stadig flere flyktninger strømmer over grensen fra Syria til Libanon og behovet for hjelp er stort. Du kan støtte arbeidet ved å ringe 820 44 750 (200 kr).

07.11.2012 av Ingunn Eriksen
Sist oppdatert: 07.11.2012

Norsk Folkehjelp deler ut matrasjoner til flyktninger fra Syria. Hjelpeforsendelsen er støttet av Fagforbundet.

Over 100.000 syriske flyktninger har søkt tilflukt i Libanon siden borgerkrigen startet i mars 2011. Mange av flyktninger kommer til overfylte flykningsleirer for palestinere. Både flyktningene som er bosatt i leirene og de nyankomne flyktningene lever i svært dårlige kår.

Fagforbundet støtter Norsk Folkehjelps prosjekter for palestinske flyktninger i Libanon, og har nå utvidet til å gi støtte til palestinsk syriske og syriske flyktninger i Libanon. I første omgang er det snakk om ren nødhjelp.

Det er forventet at så mange som 700.000 kommer til å ha flyktet til nabolandene innen utgang av året.