Ambassadører for Palestina til Libanon

Palestinske flyktninger lider i overfylte leirer uten rettigheter i Libanon og uten et hjemland å returnere til.

06.10.2012 av Ingunn Eriksen
Sist oppdatert: 06.10.2012

Akkurat nå fylles leirene ytterligere opp med syriske flyktninger. Noen av disse vil bli inkludert i Norsk Folkehjelps prosjekter med Fagforbundets støtte.

Det er derfor med stor spenning  og ydmykhet de fem ambassadørene, Roy Gyberg, Stein Asthøy, Charlotte Jonskås, Ralf Einar Johannessen og Ole Ingvald Hansen reiser til Libanon i morgen.  De reiser sammen med Norsk Folkehjelp for å selv oppleve situasjonen flyktningene lever under,  besøke prosjektene Fagforbundet støtter , møte de lokale samarbeidspartnere  som driver prosjektene og enkeltpersoner som bor i leirene.  Fokuset er på ungdommer og kvinner for å styrke muligheten til å bedre livssituasjonen.

Alle ambassadørene blogger fra reisen, følge med på Fagforbundets solidaritetsside.

Sammen med ambassadørene reiser medlem av Arbeidsutvalget Stein Guldbrandsen og forbundsstyremedlem Kristine Bjella Stavn.