En reise i forandringens tegn

Overrekkelse av gavesjekk og blomsterbukett

Overrekkelse av gavesjekk og blomsterbukett (Foto: SP)

Avreisen til Vestbredden for Magnus Langstrand og 4 andre i Fagforbundets ambassadørkorps for Palestina nærmer seg med stormskritt. Magnus har bl.a. fått til oppgave å bli ekstra godt kjent med prosjektet som støtter palestinske arbeidere i Øst-Jerusalem.

22.05.2012 av Ingunn Eriksen
Sist oppdatert: 23.05.2012

Dette er et nytt samarbeidsprosjekt for Norsk Folkehjelp som Fagforbundet støtter. De palestinske arbeiderne opplever vanskeligheter med å komme inn på arbeidsmarkedet. Kun 40 prosent av de over 15 år er i lønnet arbeid. Arbeiderne er underbetalte, blir diskriminerte og mange blir utsatt for brudd på menneskerettigheter og internasjonal arbeidsrett.

Det blir en spennende, skummel og utrolig interessant tur, og jeg er ganske sikker på at den vil forandre livet mitt, skriver Magnus i bloggen sin. Det viktigste er likevel at flest mulig skal få øynene opp hva som skjer i Palestina, og engasjere seg slik at palestinere skal kunne forandre egen situasjon og eget liv. Magnus Langstrand er klar i sin tale: Vi må gjøre noe, og vi må gjøre det nå!

Følg med bloggen Magnus Langstrand – en blogg om Palestina