Fra Belfastmuren til Separasjonsmuren

Eddie Whyte er en av Fagforbundets ambassadører for Palestina. 2. juni sitter han på flyet til Vestbredden og Gaza. Han har pakket ned kamera og pc. Men viktigst av alt er bagasjen som ikke kan pakkes ned i en koffert.

21.05.2012 av Ingunn Eriksen
Sist oppdatert: 23.05.2012

I kroppen sitter erfaringene fra livet med murene i Belfast. Deopptil 5 km lange og opptil 7,6 meter høye murene blir kalt"fredsmurer". Eddie vet bedre. Segregasjon. Separasjon.Apartheid.

Belfastmuren (Bildet er fra Eddie Whytes bildeblogg 17.mai 2012)

Snart kommer han til å møte nye murer. Det blir enreise på mange plan.   Følg hans spennendeblogg gjennom denne reisen og få med deg hans møtermed Norsk Folkehjelps prosjekter som Fagforbundet støtter.Hans første innlegg heter "From Belfast to Norway toGaza”, se lenken til høyre.

Eddie Whyte skriver på engelsk for ånå ut til det internasjonale samfunnet og ikke minst tilpalestinerne selv. Det vil være andre ambassadører somblogger på norsk fra reisen.