SV: Norge må stramme inn politikken overfor Israel

I går la Norsk Folkehjelp og Fagforbundet fram rapporten;Farlige forbindelser: norske bånd til den israelske okkupasjonen". SVs utenrikspolitiske talsmann Snorre Valen sier til Klassekampen at rapporten viser at Norge er med på å legitimere israelske bosettinger.Norge må stramme inn politikken overfor Israel.

10.05.2012 av Ingunn Eriksen
Sist oppdatert: 10.05.2012

Rapporten er den første samlete dokumentasjonen av de økonomiske forbindelsene til den israelske okkupasjonen. Fagforbundet og Norsk Folkehjelp forventer at norske myndigheter tar dokumentasjonen på alvor og følger anbefalingene som kan bidra til at de økonomiske bidragene til okkupasjonen opphører. Våre skattepenger, sparepenger og oljepenger skal ikke brukes til å støtte folkerettsbrudd!

Les hele artikkelen i lenken til høyre.