Press okkupanten, ikke de okkuperte!

Leder og Hovedtillitsvalgt i Fagforbundet Kautokeino, Reidun Gaup gjør klar fruktfat som skal deles ut til medlemmer under fagforeningsukene (Foto: Ingunn Eriksen)

Fagforbundet og Norsk Folkehjelp reagerer kraftig på straffeaksjonene mot UNESCO og Palestina og kom i dag med en felles pressemelding.

09.11.2011 av Ingunn Eriksen
Sist oppdatert: 21.11.2011

Det er et stort paradoks at det er palestinerne og UNESCO som nå skal presses. Det er okkupantens brutale okkupasjonspolitikk som må konfronteres, sier Generalsekretær Liv Tørres.

Jan Davidsen påpeker at en palestinsk hovedstad i Jerusalem er en viktig forutsetning for fred. Da må både Norge og andre land stå opp og protestere når Israel ødelegger det palestinske organisasjonslivet i byen.

Les hele pressemeldingen i lenken til høyre.