Norsk Folkehjelp takker fagbevegelsen

Liv Tørres, generalsekretær i Norsk Folkehjelp, er kjempefornøyd med fagbevegelsens støtte og bidrag til TV-aksjonen i 2011. (Foto: Nina Hanssen, Fri Fagbevegelse)

Rundt fire millioner kroner av de nærmere 211 millionene som kom inn til årets TV-aksjon til Norsk Folkehjelps arbeid med å fjerne miner og klasebomber kom fra LO og LO-forbundene.

04.11.2011 av Informasjonsavdelinga
Sist oppdatert: 04.11.2011

– Det er helt fantastisk. Tusen takk for alle bidragene, men også takk for at dere har mobilisert bøssebærere og synliggjort Norsk Folkehjelps arbeid. Min intensjon er å besøke LO og alle forbundene før jul, sier Liv Tørres, generalsekretær i Norsk Folkehjelp til Fri Fagbevegelse.

Tørres er veldig fornøyd med at mange flere etter TV-aksjonen vet at Norsk Folkehjelp er fagbevegelsens humanitære solidaritetsorganisasjon.

– Jeg blir så glad når jeg hører hvordan tillitsvalgte fra Fellesforbundet, Fagforbundet, Postkom og andre LO-forbund roser Norsk Folkehjelps innsats både her hjemme og ute. De fleste bevilgninger til solidaritetsprosjekter blir kanalisert gjennom oss. Det er så flott, sier hun til Fri Fagbevegelse.

Tørres sier at hun ønsker å diskutere flere mulige samarbeidsprosjekter med LO og LO-forbundende.

– Særlig tror jeg det vil bli viktig å jobbe med antirasistisk arbeid etter 22. juli, sier hun.

– En stor takk til fagbevegelsen (Fri Fagbevegelse)

TV-aksjonen: 4 millioner fra fagbevegelsen (lo.no)