Debattmøte om Gaza og ny båtkonvoi

Ship to Gaza inviterer til debattmøte torsdag 29. september kl 18 - 21, Landsstyresalen, Fagforbundet. Innledere er Adam Shapiro, Sidsel Wold, Stein Guldbrandsen, Kjell M Brygfjeld og Espen Goffeng.

29.09.2011 av Ingunn Eriksen
Sist oppdatert: 29.09.2011

Invitasjon til åpent debattmøte om situasjonen i Gaza og planlegging av ny båtkonvoi i 2012

Tid og sted: Torsdag 29. september kl 18 - 21, Landsstyresalen, Fagforbundet, Keysers gate 15, 0165 Oslo

Ship to Gaza Norway (STGN) har som mål å heve Israels blokade av Gaza. Av ulike grunner lyktes ikke båtkonvoien "Freedom Flotilla II" å nå dette målet i sommer. Ship to Gazas intensjon er å sende ny flåte i 2012. Hvor realistisk er det? Hva er situasjonen i Palestina og Gaza etter FN-avstemmingen i september? Og hvordan vurderes det folkerettslige aspektet ved lovligheten av Israels blokade av Gaza?

Program:

• Freedom Flottilla II - fiasko eller suksess?

v/ Adam Shapiro, stifter og leder av Free Gaza Movement

• Hvordan er det å leve i Gaza?

v/ Sidsel Wold, NRK-journalist

• Fagforbundets engasjement i Palestina/Gaza - hva er målet?

v/ Stein Guldbrandsen, politisk ledelse, Fagforbundet

• Er Israels blokade av Gaza i strid med folkeretten?

v/ advokat Kjell M Brygfjeld

• Er en ny båtkonvoi mulig og på hvilket grunnlag?

v/ Espen Goffeng, tidligere båtpassasjer og talsperson for STGN

Velkommen!