Støtt 1. mai-aksjonen "Folk forandrer verden"

1. mai-aksjonen "Folk forandrer verden" er arbeiderbevegelsens årlige innsamlingsaksjon. Tema for 2011 er palestinske flyktninger i Midtøsten.

28.04.2011 av Informasjonsavdelinga
Sist oppdatert: 28.04.2011

Over fire millioner statsløse palestinske flyktninger lever i dag i Midtøsten, etter 62 år i eksil. Svært mange av flyktningene føler seg tilsidesatt i de storpolitiske prosessene. Verdenssamfunnet har vist liten vilje til å sette deres rett til å vende tilbake på dagsorden når man har forsøk å løse konflikten om Palestina. I dag synes flyktningenes drøm om dette fjern. Det er derfor behvo for et økt fokus både på de palestinske flyktningenes rettigheter, deres daglige utfordringer og økt støtte til deres mobilisering for sin sak.

Norsk Folkehjelp har i mang år arbeidet i de palestinske flyktingleirene i Gaza, Vestbredden og Libanon og arbeider både for at palestinerne skal få en lettere hverdag og for deres kamp for rettferdighet.

Det er et stort og bredt engasjement i fagbevegelsen, den politiske venstresiden, ugndomsorganisasjonene og i Norsk Folkehjelp for at de palestinske flyktningene skal få en mer rettferdig framtid. Sammen kan vi utgjøre en forskjell ved å støtte de palestinske flyktningene.

Vi vil vise dem at de ikke er glemt. Vi vil melde til vår norske regjering at flyktningene må være øverst på dagsorden når Norge skal engasjere seg i Midtøsten.

For mer informasjon om 1. mai-aksjonen, kontakt Norsk Folkehjelps regionsekretærer, eller send epost til Are Stranden: arest@npaid.org

STØTT AKSJONEN! BRUK KONTO: 9001.08.76000

Informasjonsark om 1. mai-aksjonen 2011