Trekker seg som nestleder i FO

FORHANDLER: Tone Faugli er leder for Fagforbundets forhandlings­avdeling

FORHANDLER: Tone Faugli er leder for Fagforbundets forhandlings­avdeling (Foto: Eirik Dahl Viggen, Fontene, LO Media.)

Tone Faugli trekker seg som nestleder i FO. Hun starter som rådgiver i forhandlingsenheten i Fagforbundet, og blir leder når nåværende leder, Unni Rasmussen, går av med pensjon i 2017.

18.04.2016 av Informasjonsavdelinga
Sist oppdatert: 19.04.2016

«Jeg har blitt tilbudt jobben som leder av forhandlingsenheten i Fagforbundet, en mulighet jeg ikke kunne si nei til», skrev Faugli på Facebook mandag morgen.

Hun ønsker ikke å kommentere valget utover statusoppdateringen. Faugli er ansatt som påtroppende leder, og vil tiltre som leder først når nåværende leder, Unni Rasmussen, går av med pensjon våren 2017.

– En fortsettelse

«Jeg har vært aktiv i fagbevegelsen gjennom hele mitt voksne liv og bakgrunnen for mitt engasjement har vært kampen for et solidarisk og rettferdig samfunn med like muligheter for alle uavhengig av sosial bakgrunn og kjønn. Når jeg nå starter den nye jobben er det derfor som en fortsettelse av det engasjementet jeg har hatt i FO. Arbeidet med å bedre arbeidstakeres lønnsvilkår, arbeidsvilkår og medbestemmelse er det viktigste virkemiddelet fagbevegelsen har for å påvirke samfunnsutviklingen. Som leder av forhandlingsenheten i Norges største arbeidstakerorganisasjon får jeg en unik mulighet til å videreføre mitt engasjement hos en aktør med stor gjennomslagskraft på disse viktige områdene. Jeg ser frem til å bidra i dette arbeidet og til å ta fatt på nye utfordringer», skriver Faugli.

Les hele saken «FOs nestleder trekker seg» på frifagbevegelse.no