Dialogkonferanser om fremtidens institusjontilbud i barnevernet

Bufetat arrangerer nå dialogkonferanser om institusjonstilbud over hele landet.

22.03.2011 av Kristin Skogli
Sist oppdatert: 22.03.2011

Bufetat arrangerer nå dialogkonferanser om fremtidens institusjonstilbud over hele landet. Bufetat sier at dette er en mulighet til å være med på å skape fremtidens institusjonstilbud for det statlige barnevernet.

Mange fagfolk i barnevernet og beboere på institusjoner mener at institusjonsplassene som Bufetat tilbyr ikke er differensierte, eller godt nok tilpasset ungdommene. Bufetat ønsker gjennom dialogkonferanser å bedre tjenestene i det statlige barnevernet. De ønsker innspill og rundt anbefalinger om bl. a målgruppedifferensiering og det faglige grunnlaget for å velge institusjonsplassering av barn og unge.

Fagforbundets bør følge opp dette initiativet fra Bufetat. Medlemmer og tillitsvalgte bør undersøke muligheter for å delta på konferansene. Dette er en viktig møteplass, hvor Fagforbundet bør sette sitt faglige preg.

Oversikt over dialogkonferansene her